רכב פנאי על בסיס טנדר... הרעיון פשוט – לוקחים פלטפורמה מוכחת וזולה יחסית ובונים על גביה SUV. טויוטה עשו את זה עם ה-^4runner^ לפני עשור ואיסוזו עשו בדיוק את זה לפני שבוע. עכשיו מציגה השלוחה התאילנדית של טויוטה את ה-fortuner, רכב פנאי על בסיס ההי-לקס ויגו, גרסה תאילנדית לטנדר המוכר של טויוטה. התזמון אינו נקודת הדמיון היחידה ל-MU7 של איסוזו שהוצג זה עתה– גם כאן המנועים זהים לאלו שבטנדר והרכב כולל שבעה מושבים. אך כאן זכתה גרסת רכב הפנאי לעיצוב שונה משמעותית מהטנדר, עם לא מעט רמזים ללקסוס דווקא... לגבי המנועים – ההספקים ששוחררו לעיתונות מדברים על הספק של 118 כ^ס למנוע הבנזין 2.7 ליטר ו-120 כ^ס ממנוע הדיזל בנפח 3.0 ליטר, אולם לנו ההספקים הללו נשמעים נמוכים במידה חשודה. יש לנו הרגשה כי מישהו התבלבל בין כ^ס לקילווואט. אם אכן מדובר בקילוואטים, מתקבל הספק של 160 כ^ס ממנוע הבנזין ו-163 ממנוע הדיזל, וזה נתון זהה לזה של המנוע שאנו מכירים מהלנד-קרוזר... הפורצ'ונר קטן במעט מרכבי הפנאי-בגודל-מלא – בסיס הגלגלים שלו (2.75 מ') קצר בארבעה ס^מ משל הלנד-קרוזר, ואורכו הכללי קצר בכ-10 ס^מ – מה שאולי מסביר למה בתמונות נראית השורה השלישית צפופה במיוחד. הפורטונר גם קל במעט מהמקובל בקבוצה – מ-1810 ק^ג לגרסת הבנזין הידנית ועד 1925 ק^ג בגרסת הדיזל האוטומטית (ארבעה הילוכים).שתי התיבות משודכות לתיבת העברה בעלת יחס נמוך, לטובת יכולת השטח. למרות שנראה כי הפורצ'ונר יוכל להציע אלטרנטיבה זולה בתחום רכבי הפנאי, מהיבואן נמסר כי אין כוונה להציע את הפורצ'ונר בארץ. סה^כ, למה לפגוע במכירות ה-SUV הנמכר ביותר בארץ?