כבר בהודעה באתר ^מסע מעולם אחר^ לגבי ראלי חנוכה בלט נתון אחד - 250 ק^מ. זה אומנם רחוק משיא אורך המסלול לראלי, אבל בהחלט ארוך מהנורמה. המסלול שנפרש בפני המשתתפים בבוקר יום שבת היה לא רק ארוך, אלא מגוון מאוד - משבילי השדות שסביב נחל גרר אל שבילי הדיונות בשטחי האש של צאלים. משם לערוצי נחלים מדרום לטללים וכמעט עד לשדה בוקר. שבילי מדבר מחורצים בדרך חזרה צפונה ולקינוח מעברי מים מבוצבצים. הבוץ, זכר לשיטפונות מתחילת החודש, היה עמוק מספיק כדי לבטל נקודות במסלול מחשש תקיעה. מזג האוויר שיתף פעולה בצורה מושלמת - שמש נעימה, רוח קלה ומעט מאוד אבק. חבל רק שכמות המשתתפים הייתה קטנה יחסית - הפסד של מי שלא הגיע. הצוותים החלו לזנק בשעה 9:00 והילל בפאג'רו T2 (קטגוריה A) נראה דוהר בקצב מסחרר. פנצ'ר, מספר ק^מ מהזינוק, שעכב אותו לדקות ארוכות מלא אותו אמביציה. הוא עקף מתחרה אחר מתחרה מכל כיוון אפשרי, כולל מלמעלה! אבל הקצב הגבוה גבה את שלו - בערך בשליש המסלול הילל תיקל רצף של קפיצות בצורה לא טובה, איבד את השליטה על האוטו ומצא משכן על צמרתו של סלע. הנזק הסתכם בחישוק מרוסק ובולם שבור. הילל החליף גלגל והמשיך, אך בקצב נמוך בהרבה שהביא אותו למקום השלישי. את צמרת הקטגוריה תפס שי שמעוני בקינג האדום - שי נהנה מיום נטול תקלות, לא מעט בשל ההחלטה ^ללכת על בטוח^ ולהישמר ממפגעי התוואי. שי סיים בפער גדול מויקו אסולין, שהגיע חולה ולא איים בשום שלב על ההובלה. העייט של אספיר היה בתמונת ההובלה עד מחצית המסלול, אלא שאז החליט הדיפרנציאל הקדמי על פרישה מוקדמת והצוות נאלץ לעצור לתיקון ארוך. גם בקטגוריה B היה מתחרה שפתח פער הולך וגדל - איציק מיני. איציק מעביד את ה-D-MAX שלו קשה תוך מפגן נהיגה מרהיב, אבל שוב מתערבת יד הגורל בצורת סלע. הפעם העסק נגמר במוט הגה מעוקם. איציק מוריד את הקצב בזמן שהנווטים שלו (הוא מתחרה עם שניים) מחזיקים אצבעות שהמוט יחזיק עד הסיום. הם כמעט מצליחים - כחמישה ק^מ מהסיום המוט המעונה נכנע, משאיר את איציק ללא היגוי בסוף לא הוליוודי בעליל. אבל איציק לא היה היחיד לסבול מבעיות בהגה. התוואי המחורץ והמסולע גובה מחיר גם ממשתתפים נוספים - בפאג'רו של עופר קוקוס מצוות אוטוויק ההגה מסרב, בשלב מסויים, להסתובב שמאלה והנווט מקבל הוראה לתכנן מסלול עם פניות ימינה בלבד… הוא כנראה עומד במשימה - עופר מסיים ראשון בקטגוריה. ההגה של אלון, חברו לקבוצה, קורס באחת הנחיתות והוא מסיים במקום השלישי כשהוא מרים את גלגל ההגה בידים. למקום השני מגיע האח איציק אסולין עם המגנום, משלים סוויפ שני ברציפות לקבוצת אוטווויק. בקטגורית הבאגים זכינו לפגוש פנים (או שמא פגוש?) שנעדרו מהזירה זמן רב - עומרי סגל ניער את הנפתלין מהבאגי ^אב טיפוס^ של המשפחה והוציא אותה לסיבוב בשבילי הנגב. למרות תקלת חשמל שאיתורה ותיקונה נמשכו דקות ארוכות, סיים עומרי במקום הראשון. פרישתו של ארז אברמוב (שוב!), הפעם עם כבל גז קרוע, בטח עזרה. אל המקום השני הגיע ה^באגשוש^ של ^מוסך זהב^ מנתניה בסיכומו של יום קיבלנו ראלי כמעט מושלם - מזג האוויר, התוואי המגוון ואפס בעיות בסימון הנקודות. התוואי המגוון היה לא רק מעניין, אלא גם מסוכן - כמעט כל התאונות התרחשו בעת מעבר מתא שטח אחד לשני, לפני שהנהג הספיק להתאים את נהיגתו לתוואי החדש. זה, בשילוב עם אורך המסלול, התברר ככמעט יותר מדי לחלק מהמתחרים, אבל הרי הקושי הוא חלק מהעניין. חבל רק שמיעוט המשתתפים (בעיקר בקטגוריה A) פגע מעט ב^אקשן^, אפשר רק לקוות שלאירועים הבאים יתייצב הפאנל המלא. ג'יפים A 1.שי שמעוני, צוות גתוס-כל גדר – פאג'רו קינג 2.ויקו אסולין, צוות אוטוויק – פאג'רו 3.הילל סגל, צוות ליוגב-M3 – פאג'רו קינג T2 ג'יפים B 1.עופר קוקוס, צוות אוטוויק – פאג'רו 2.איציק אסולין, צוות אוטוויק – מגנום בנזין 3.אלון אסולין, אוטוויק – טרקאן באגי 1.עומרי סגל, צוות ליוגב-M3 2.צוות ^מוסך זהב^ __________________________