האמרה הרווחת בשוק הרכב הישראלי היא שהישראלי קונה מכונית לפי היחס בין גודלה החיצוני (או לפחות רושם הגודל) לבין מחירה. אם האמרה הזו נכונה, אז לסמארט המשופרת מבית בראבוס ממש אין מה לחפש בארץ... בראבוס הם יצרני הגרסאות ה^חמות^ של סמארט, אבל הפעם הם החליטו לייצר משהו מיוחד. מושא השיפור הפעם היא הסמארט ForTwo, הדגם הבסיסי של סמארט. במישור הדינמי זכתה הסמארט לחישוקים מוגדלים – ^16 מלפנים ו-^17 מאחור – הנתמכים ע^י מתלים מוקשחים ומפשק הסרנים הורחב. במישור האסתטי זכתה הסמארט לסט חצאיות קרבי כיאה למכונית מבית בראבוס, לצביעה בסימן אדום לוהט ופנים מעור ואלקנטרה בשחור עם נגיעות של אדום ואלומיניום. אבל הפנינה האמיתית כאן היא המנוע – הפורטו קיבלה את המנוע שמשמש את גרסת בראבוס של הרודסטר, מ-700 הסמ^ק מוגדשי הטורבו מופקים כאן 101 כ^ס במקום ה-61 המקוריים. המהירות המרבית מוגבלת ל-160 קמ^ש (25 קמ^ש יותר מהגרסה הרגילה) והתאוצה למאה אורכת 11.2 שניות. למען האמת ציפינו לנתון טוב יותר לאור משקלה הנמוך של הסמארט (כ-700 ק^ג), אולם ככל הנראה הגיר החצי-אוטומטי האיטי מחבל במאמץ. המנוע גם העניק לגרסה המשופרת את שמה – Ultimate 101, ובראבוס ייצרו, כמה סמלי 101 יחידות בדיוק. ולמה זה האוטו הכי לא ישראלי שיש? כי עם שני מקומות, 2.5 מטר אורך ו-700 סמ^ק תמורת 40,000 יורו – כמעט 245,000 ₪ – בגרמניה, ה-101 מציגה יחס שקל למטר גרוע במיוחד...