בחודש יוני פורסם על הסכם שיתוף פעולה בין MG-רובר לבין קונצרן הרכב הסיני (Shanghai Automotive Industries corporation (SAIC) ליצור משותף של כלי-רכב, אבל השמועות התעקשו על עסקה גדולה בהרבה. עכשיו זה רשמי, כמעט. ראשי MG-רובר יצאו בהצהרה כי קונצרן SAIC רכש 70% ממניות החברה. ההערכות מדברות על סכום של יותר ממיליארד לירות סטרלינג ששולם תמורת המניות – הישג יפה לאנשי קרן פניקס, שרק לפני ארבע שנים שילמו 10 לירות סטרלינג תמורת החברה כולה... ה^כמעט^ מתייחס לעובדה כי ממשלת סין עדיין לא אישרה את העסקה, אך הכמעט-שותפים החדשים מתייחסים לנושא כפורמלי בלבד ושיתוף הפעולה החל כבר למעשה. SAIC היא כיום יצרן הרכב הפרטי הגדול בסין וחוץ מהסכמי ייצור עם חברות רבות (GM ופולקסוואגן, למשל) היא גם מחזיקה בנתח מניות משמעותי בחברת סאניונג הקוריאנית. רכישת MG-רובר אמורה לאפשר לה גישה לידע מערבי, ולא פחות חשוב – לשוק האירופאי. הרכישה החדשה היא נדבך נוסף בדרך ליעד המוצהר של החברה – להיות אחת משש היצרניות הגדולות בעולם עד 2010 – זה אומנם נשמע שאפתני למדי מפי חברה מסדר הגודל של SAIC, אבל עם עלויות הייצור הסיניות וקצב הצמיחה של השוק המקומי, אף אחד לא מעיז לצחוק בקול רם. מיליארד הלירות שיועברו ל-MG-רובר ישמשו ברובם לרענון קו הדגמים של החברה, שחלקו מתבסס עוד על מכוניות של הונדה משנות מתחילת שנות ה-90! מקורות בחברה מעריכים כי דגמים חדשים, פרי שיתוף הפעולה והכסף החדש, יגיעו לאולמות התצוגה תוך קצת יותר משנה (זמן קצר מאוד במונחי עולם הרכב) וככל הנראה יתבססו על תוכניות מגירה של רובר. לא ברור האם הרכישה תשפיע על שת^פים עם יצרנים אחרים, פרוטון, למשל.