כולנו מכירים את התופעה – מכונית דלת-הספק שזוכה לשפע ספוילרים, ג'אנטים נוצצים ומדבקות ^ספונסרים^ במידה שלא הייתה מביישת את הפרארי של שומאכר. אם עד עכשיו גחכנו בשקט על ה^שיפורים^ הביתיים האלו ועל סרות הטעם שבהצמדת ^כנף^ לאחורי פיאט אונו 45/ איביזה 1.2/סוזו'י סוויפט סדאן, מגיעה חברה גרמנית בשם ^אליה^ וגורמת לנו באמת לגרד בראש... מתברר שהסדנה הנ^ל מתמחה בשיפור ואבזור מכוניות מתוצרת קונצרן רנו. עד לאחרונה כללה ההגדרה את רנו וניסאן, אולם לאחרונה הצטרפה גם הלוגאן של דאצ'יה לתמונה. למי שלא זוכר, מדובר בפרויקט של רנו לייצור מכונית בסיסית וזולה במיוחד, לא ממש חומר גלם קלאסי לשיפורים. אלא שהחבר'ה באליה חושבים אחרת. לקראת תערוכת אסן הם מציגים ערכת ^איפור^ ללוגאן – חישוקי ^17 נוצצים, חצאיות עתירות כונסים וערכת הנמכה. כל זה על מכונית עם 90 כ^ס לכל היותר! לפחות את כנף הג'מבו והלהבות הם השאירו לפעם אחרת... המחיר לערכה, כולל התקנה, עומד על קצת יותר מ-2,000 יורו ( כמעט 12,000 ₪). לא הרבה? צריך לזכור שמחיר הלוגאן הבסיסית עומד על 5,000 יורו בלבד... אבל אנשי אליה לא נטפלו רק ללוגאן. במסגרת מסע השיפורים הזויים של החברה הם החליטו לטפל גם במודוס – המיקרוואן של רנו – רכב גבוה וקצר שספורטיביות לא הייתה בראש רשימת הדרישות בזמן תכנונו, אם בכלל. כדי להפוך את העסק למוזר עוד יותר, החליטו הגרמנים הטובים לטפל דווקא בגרסת הדיזל... מנוע ה-1.5dCi זוכה לטיפול שמעלה את הספקו מ-80 ל-100 כ^ס (ויכול להיות שמדובר פשוט בהתקנת הגרסה החזקה יותר של המנוע שמותקנת במגאןII), החישוקים הוחלפו בכאלו בקוטר ^18 וערכת החצאיות המתבקשת לא נעדרת אף היא. אבל ככל הנראה השפעת הכדורים פגה בסופו של דבר, כי אליה מציגה גם מוצר ^נורמלי^ יותר בדמות גרסה משופרת קלות של המגאן R, הדגם ה^חם^ במשפחה. כאן מטפסים הג'אנטים עד ל-^20 (אם כי ניתן להסתפק ב-^18 או ^19) ומנוע ה-2.0 ליטר טורבו זוכה לשיפור צנוע של כ-10% להספק ולמומנט (240 במקום 225 כ^ס, ו-33.7 במקום 30.6 קג^מ). השיפור בביצועים צנוע אף הוא – הזינוק למאה אורך 6.2 שניות, שלוש עשיריות פחות מבמקור והמהירות הסופית עולה בחמישה קמ^ש ש-ל-מ-י-ם ל-241 קמ^ש. אין ספק שהחברה האלה הם מאמינים גדולים בפתגם ^הבט על הקנקן ולא על מה שיש בו^. או שזה אמור להיות ההפך?...