הג'טה החדשה (שנקראת ^בורה^ בארץ), דגם הסדאן המבוסס על הגולף, תוצג בינואר בתערוכת לוס-אנג'לס, כראוי לדגם הנמכר ביותר של פולקסוואגן בארה^ב (והמכונית האירופאית הנמכרת ביותר במדינה). מאותה סיבה בדיוק לא מפתיע לגלות כי החברה תייצר את הג'טה במפעלה במקסיקו. בינתיים, עד להצגה הרשמית, חושפת פולקסוואגן תמונות ראשונות. הג'טה החדשה מבוססת כמובן על הדור האחרון של הגולף, בתוספת תא מטען, ומציגה עיצוב זורם בהרבה בהשוואה לג'טה הקודמת. כמקובל, היא גדולה יותר בכל המימדים (אם כי לא נמסרו מימדים מדויקים). חוץ מהמימדים גדל גם המנוע – מנוע ה-2.0 ליטר 115 כ^ס העתיק של פולקסוואגן מפנה את מקומו כמנוע הבסיסי לטובת מנוע 2.5 ליטר, חמישה צילינדרים המפיק 150 כ^ס. לנו לא מוכר מנוע כזה במבחר של פולקסוואגן (אם כי קיים מנוע TDI בתצורה זהה), ואנו חייבים להודות כי מפתיע אותנו שפולקסוואגן טרחו ופתחו מנוע חדש בתחום בו יש להם מבחר של מנועים מודרניים בעלי ארבעה או שישה צילינדרים. יתכן כי מדובר במנוע מיוחד לשוק האמריקאי, המעריך מאוד סמ^קים ואוהב אופי פעולה רגוע ולא מאומץ (כצפוי ממנוע עם רמת ההספק נמוכה ביחס לנפח). אל המנוע תשודך תיבה אוטומטית בעלת שישה הילוכים, כנראה זהה לזו שבגולף. ההודעה לעיתונות כוללת גם את ההבטחות הרגילות לשיפור באיכות תא הנוסעים, הבטיחות והחוזק המבני, אולם לא מרחיבה. הג'טה החדשה אמורה להגיע לאולמות המכירה בארה^ב בחודש מרץ 2005. לא ברור עדיין מתי, אם בכלל, תגיע לארץ, או באיזה מפרט.