סובארו, או ליתר דיוק, סובארו אמריקה, הכריזה אתמול על יצור רכב פנאי חדש שיציע מקום לשבעה נוסעים – פעם ראשונה עבור סובארו. מעבר לגודל, ה-B9X נושא בשורה גם בתחום העיצוב. אחרי שראינו מספר רכבי תצוגה מעוצבים מבית סובארו (ה-B11S בג'נבה ו-B9SC בתערוכת טוקיו), נראה שהעיצוב הנועז מגיע סוף סוף גם לקווי היצור. בהודעה לעיתונות מדברים אנשי סובארו על ^עיצוב שמשלים את היכולת^ ועל חרטום הרומז לעברה של סובארו כיצרנית מטוסים. אנחנו רואים שם דווקא דמיון בולט לאלפא-רומיאו, לא מפליא בהתחשב בעובדה שאחראי מחלקת העיצוב בסובארו – אנדריאס זפטינס – מגיע מאלפא... פרטים טכניים לא נמסרו כלל, אולם בסובארו מדברים על ממדים גדולים ברמה אחת מהאאוטבק. החברה מבטיחה לשמור על היכולת הדינמית שהפכה לסימן ההיכר של המותג, כמו גם על מאפיינים אחרים כמו ההנעה הכפולה ומנוע הבוקסר. בינתיים פורסם רק האיור המופיע כאן; המכונית עצמה תוצג בתערוכת דטרויט הקרובה, והיצור יתחיל בשנה הבאה במפעל סובארו שבאינדיאנה, ארה^ב, בהתאם לשוק העיקרי לו הוא מיועד. מה שלא נאמר, ומשאיר מקום לספקולציה, הוא האם בדגם זה ימשך הקשר בין סובארו, סאאב ו-GM. סאאב עומדת לשווק רכב-פנאי משלה, 9-7X, המבוסס על פלטפורמת ה-SUV הבינונית של GM שמשמשת את השברולט טריילבלייזר וה-GMC אנווי; הגרסה של סאאב מציעה אמנם חמישה מושבים בלבד, אבל קיימות גם גרסאות מוארכות של דגמי שברולט/GMC המדוברים, המיועדות לשבעה נוסעים. הגיוני מאד לנצל פלטפורמה קיימת כדי להציע דגם חדש מבית סובארו, בודאי ובודאי לשוק האמריקני. נחכה ונראה.