מזה שנים שאנו שומעים על תוכנית להשוות את מדרגות הרישוי לכלי רכב ורשיונות הנהיגה לאלו הנהוגים באירופה. עכשיו סוף סוף מתחילה החקיקה בנושא לנוע – אתמול עברה הצעת החוק של משרד התחבורה לעיון וועדת הכלכלה. ה^מהפיכה^ לא מכונה כך לשווא, הצעת החוק כוללת שינויים מהותיים בהגדרות רשיון הנהיגה ומדרגות הרישוי לרכב – מעתה יהיו ארבע קבוצות רשיון עיקריות (עם חלוקה פנימית בכל קטגוריה): A לאופנועים, B לרכב עד 3.5 טון ועד שמונה נוסעים, C לרכב מסחרי ו-D להסעת נוסעים. לשם השוואה- רשיון הנהיגה הנפוץ ביותר, רשיון לרכב פרטי (רשיון ב' בלשון העם) מאפשר כיום לנהוג ברכב שמשקלו עד 4 טון ולהסיע עד שבעה אנשים. רשיונות הרכב יחולקו גם הם לארבע קבוצות: M – הסעת נוסעים, N מסחרי, O גרורים ו- L אופנועים. לכל קבוצה קיימת חלוקה פנימית לפי סוג וגודל הרכב. הצעד הנ^ל טומן פוטנציאל חיובי רב – הכרה ברשיון הנהיגה הישראלי במדינות רבות יותר, הקטנת כמות ההתאמות הנדרשת לשם יבוא רכב לישראל (ואולי הוזלה קלה בעלות הרכב) ועוד. בין השאר כוללת הרפורמה גם שינוי במשקל המרבי המותר של משאיות, מה שאמור להניב דיבידנד בתחום שחיקת התשתיות ובטיחות הרכב הכבד. עוד בשינויים המשמעותיים – קביעת מדרגת הרישוי הבסיסית ברכב דו גלגלי על 125 סמ^ק (במקום 50 סמ^ק כיום). המשמעות היא שנהגי מכוניות יוכלו בקלות יחסית לקבל רשיון לכלי רכב דו-גלגלי שהינו חזק מספיק כדי לספק תחבורה פרברית סבירה,ואולי זה מה שיקל מעט על מצוקת הפקקים והחניה בגוש-דן.