בין כל תעשיית השיפורים שנועדו למיני – ומדובר בתעשייה ענפה ומצליחה - יש סדנה אחת שבולטת מעל מכולן: ^ג'ון קופר וורקס^. הסדנה נמצאת בבעלות אותה משפחה עליה נמנה ג'ון קופר המקורי, ההוא שהמציא את המיני-קופר המקורית; כיום מנוהלת הסדנה על-ידי בנו, ובשנתיים האחרונות היא משתפת פעולה עם ב.מ.וו כספקית רשמית של שיפורים. דגמי ^ג'ון קופר וורקס^ של המיני נחשבים לגרסאות רשמיות, ונהנים מאחריות מלאה של ב.מ.וו. לקראת תערוכת פריז ובעקבות מתיחת הפנים שעברה המיני לא מכבר מוציאה סדנת ג'ון קופר מיני קופר S מחוזקת. עיקר השינויים התבצעו במערכת יניקת האויר, יחד עם מזרקים חדשים ומערכת ניהול מנוע משופרת. אלו מביאים את ההספק ל-210 כ^ס – 10 יותר מאשר בקיט הקודם של החברה. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבה ידנית בת 6 מהירויות. הביצועים: זינוק ל-100 ב-6.6 שניות, 228 קמ^ש. וכמובן אי אפשר בלי שיפורים ויזואליים בדמות חישוקי ^18, מכסה מיכל דלק מאלומיניום וצמד פנסי ערפל על השבכה הקדמית שמזכירים את המיני-קופר המקורית שהתחרתה בראלי מונטה-קרלו. החדשות הטובות, לפחות למי שגר בבריטניה, הן שמחיר הקיט למרות התוספות לא השתנה ועומד על 2,999 ליש^ט. בעלי מיני קופר S עם קיט ג'ון קופר יוכלו להתקין את השיפורים לבדם תמורת 355 ליש^ט. סדנת ג'ון קופר מציעה גם קיט שיפורים חדש לשלדה: מיתלים מוקשחים ומכויילים מחדש, ודיסקים מוגדלים במערכת הבלימה. קיט למיני קופר S עולה 495 ליש^ט, ולמיני קופר רגילה – 615 ליש^ט.