האמר H1 אלפא: עדכון לאגדה
מכללי הנעה מודרניים מקפיצים את ההאמר המקורי כיתה (ויש גם מבט לעתיד)
לפני כשלושה חודשים פרסמנו כאן את התכניות של האמר לעתיד הקרוב. בין היתר סיפרנו אז על מה ש-GM הגדירה כ^משפחה חדשה^ – האמר אלפא. ובכן מתברר שההגדרה ^חדשה^ לא היתה לגמרי מדוייקת: בתערוכת קליפורניה שנפתחה בשבוע שעבר הוצגה, במקביל להשקת ה-H3 החדש, גם גרסה מעודכנת להאמר H1 הותיק, הנושאת את השם H1 אלפא. הבסיס הוא אותו האמר סופר-קשוח ומסיבי המוכר לכולנו, אלא שמערכת ההנעה הוחלפה בשלמותה. את מקומו של מנוע הדיזל העתיק בנפח 6.5 ל' – אותו מנוע שמשמש את דגמי הסיירה והנבאדה הקיימים בארץ – החליף מנוע ה^דוראמקס^ 6.6 ל' מתוצרת איסוזו המשמש את הדור הנוכחי של הסיירה והסילבראדו. כמו המנוע הקודם, גם כאן זהו V8 – אך בכך מסתיים הדמיון. מדובר במנוע מודרני לחלוטין, כולל הזרקת מסילה משותפת, המפיק לא פחות מ-300 כ^ס (ב-3,000 סל^ד) – שיפור של לא פחות מ-46% לעומת המנוע הקודם; המומנט המירבי הוא 72 קג^מ (ב-1,500 סל^ד), שיפור של 18%. יחד עם המנוע מגיעה אותה תיבה שצמודה אליו בכלים הכבדים האחרים של GM, אוטומטית 5 הילוכים מתוצרת אליסון. בין היתר מציעה התיבה מוד גרירה, וכן יחס זחילה מינימלי קצר ב-22% מהקודמת לשטח טכני קשה.
בנוסף לשיפור דרמטי בביצועים, המנוע החדש גם חסכוני מקודמו, ויחד עם הגדלת תכולת הדלק (ל-195 ליטר, בשני מיכלים נפרדים) מגיע טווח הנסיעה עכשיו לכ-920 ק^מ, לעומת כ-640 קודם לכן. יחידת הכוח החדשה חייבה את הגבהת המרכב ב-5 ס^מ מעל השילדה, דבר המשפר עוד יותר את כושר העבירות של ההאמר.
שינוי נוסף הוא המעבר לגלגלי-שיניים אלכסוניים (Helical) בטבורי הגלגלים, אשר תורמים לפעולה שקטה יותר ולשילוב ^הדוק^ יותר.
האלפא יצא לשוק בתחילת 2005, כדגם 2006. מאותו שלב, כל דגמי ההאמר האזרחיים יצויידו במכלולי ההנעה החדשים; האמרים צבאיים ממשיכים לקבל את המנוע הקודם, כמו גם מה שמוגדר כ^רכישות צי^.
בנוסף ל-H1 ול-H3, הציגה האמר בסוף השבוע שעבר את ה-H2H, גרסה נסיונית וחד-פעמית של ה-H2 SUT המונעת על-ידי מימן. אין כל כוונה לייצר את הדגם – מדובר בחלק מתהליך לימוד ומחקר של הטיפול במימן כמקור אנרגיה, והרכב ישמש גם למשיכת תשומת-לב לפוטנציאל העתידי של הנעת מימן. ה-H2H נמסר למשרדו של מושל קליפורניה, מיודענו ארנולד שווארצנגר (הידוע גם כאחד הרוכשים הראשונים של ההאמר האזרחי). ה-H2H מהווה גם חלק מנסיון לשינוי תדמית והפגנת מודעות סביבתית של האמר, שדגמיה נתפסים כבזבזניים ביותר בכל הקשור לאנרגיה. ה-H2H, יחד ה-H3 החדש הקומפקטי והחסכוני-יחסית וה-H1 אלפא המחודש, אמורים להציג גישה חדשה אצל האמר.
לכתבה זו התפרסמו תגובות
תגובה חדשה