בתערוכת בייג'ין לא מכבר הציגה פורד גרסת 4 דלתות של הפוקוס הבאה, שעדיין הוגדרה כקונספט. עכשיו, כחודש לפני הצגת הפוקוס החדשה בתערוכת פריז, מתפרסמות התמונות הרשמיות של גרסאות ההאצ'בק, היותר מעניינות עבור השוק האירופי (תמונות מודלפות של המכונית כבר צצו קודם לכן פה-ושם, זאת בנוסף כמובן לתצלומי ריגול). התמונות מראות עיצוב פחות נועז ויותר רגוע משל הפוקוס המקורית, מעוגל יותר, המזכיר במידה מסויימת – לדעת כותב שורות אלו – את סדרת הרובר 200, ובסופו של דבר מאכזב. הפוקוס יושבת, כידוע, על הפלטפורמה הרבגונית המשמשת כבר את הפוקוס C-מקס, וולוו S40/V50 ומאזדה3, עם בסיס גלגלים שצמח ב-2 ס^מ, ל-2.64 מ'. שינוי משמעותי יותר חלק באורך, 4.34 מ' לעומת 4.17, כאשר התוספת משמשת בחלקה לשיפור הבטיחות הפסיבית עם איזורי ספיגה גדולים יותר. פורד מתכננים ציון-ריסוק של 5 כוכבים, ולשם כך גם הגרסאות הבסיסיות יצוידו (באירופה) ב-6 כריות אויר. הממדים גדלו גם ברוחב, 1.74 מ' לעומת 1.70, ובגובה – 1.50 לעומת 1.48. מנועי הבנזין שיוצעו, בשלב ראשון, הם 1.4, 1.6, 1.8 ו-2.0 ל', בהספקים מ-75 ועד 145 כ^ס; תיבה אוטומטית תוצע ב-1.6. בהיצע הדיזל אין הפתעות – נמצא כאן את צמד המנועים המשותפים לפורד ופיז'ו/סיטרואן, 1.6 ו-2.0 ל', עם 110 ו-136 כ^ס. בשני אלו תוצע, בנוסף לתיבות הידניות, גם תיבת CVT רציפה. השיווק באירופה מיועד לתחילת 2005, אלינו תגיע המכונית כנראה כדגם 2006.