בתערוכת דטרויט 2002 הציגה מרצדס מכונית קונספט בשם GST, ראשי תיבות של Grand Sports Tourer: שילוב יוקרתי בין סדאן ספורטיבית, סטיישן, מיניואן ורכב-פנאי, עם 6 מושבים ב-3 שורות. שנתיים מאוחר יותר, בתערוכת דטרויט בתחילת שנה זו, הציגה מרצדס את ה-GST II – גרסה מעודכנת, עדיין מוגדרת כרכב קונספט אך בהחלט עם הפנים לייצור. גרסת הקונספט צוידה בהנעת-כלאיים, בשילוב חריג של מנוע דיזל (ה-V8 בנפח 4.0 ל' הקיים במספר דגמי מרצדס, בעל 250 כ^ס) יחד עם מנוע חשמלי בהספק 50 קילוואט. מרצדס העניקה למכונית-העתיד שלה טיפול בלתי שגרתי, עם ליווי צמוד של הפיתוח באתר יעודי פתוח לקהל (יותר מאחד, למעשה – גם השלוחה האמריקנית של מרצדס הקימה אתר יעודי ומושקע. המכונית ידועה גם כ-Vision R – מרצדס משתמשת במילה Vision, דהיינו חזון, לחלק מדגמי הקונספט שלה, כמו למשל ה-SLR-מקלארן שנקראה בשלב הקונספט ^SLR ויז'ן^. בשלב הייצור הסדרתי תכונה המשפחה החדשה ^R-קלאס^, וזה אמור לקרות ממש בקרוב, ב-2005. בנוסף לתערוכת דטרויט, ה-GST II הוצגה בתערוכת ז'נבה האחרונה, והיא תעמוד עם הדוכן גם בפריז – כשהיא עדין מוגדרת כמכונית קונספט, משום-מה. זאת, למרות שמדובר בגרסה ^אירופית^ שנראית מוכנה לגמרי לייצור; במקום יחידת ההנעה ההיברידית יש מנוע דיזל חדש, V6 בעל 218 כ^ס וכ-52 קג^מ. המכונית אמורה לספק ניוד ברמת גבוהה של יוקרה, אבזור, נוחות ומרחב פנים ענק (בסיס הגלגלים הוא 2.98 מ'!), לפחות לארבעה מששת הנוסעים (השורה האחורית מוגדרת כ^2+^; לכל נוסע מושב נפרד משלו. מאפיינים נוספים הם תיבת 7G-tronic, הנעה כפולה, מיתלי אויר, ושילוב חומרי פנים של עור, עץ ואלומיניום. אבל החדשה המעניינת לקראת פריז היא שהויז'ן R איננה בודדה. למשפחת ה-GST נולד צאצא חדש וקומפקטי יותר, העונה לשם Vision B. לפי המראה החיצוני והתיאור הטכני, מדובר בגרסה של ה-A-קלאס החדשה: גם כאן מופיע מבנה ה^סנדוויץ'^ המוכר, כאשר חלק מהרכיבים בתוך מעין רצפה כפולה. לא נמסרו פרטים או ממדים טכניים, פרט למנוע – דיזל 4-צילינדרים בעל 140 כ^ס ויותר מ-30 קג^מ. כמו ה-R, גם ה-B אמור להציע רב-תכליתיות רבה כדי למלא מגוון צרכים רחב.