ועדת הכלכלה אישרה את הצעתו של שר התחבורה, מאיר שיטרית (שהחליף את אביגדור ליברמן), להאריך את תקופת הליווי לנהג חדש לשלושה חודשים. ההצעה תועבר בימים הקרובים לקריאה שניה ושלישית בכנסת ולאחר מכן תיכנס לתוקף בראשון לנובמבר. החוק יחול כהוראת שעה לתקופה של שנתיים. החוק החדש קובע כי נהגים חדשים מתחת לגיל 21, שסיימו את תקופת הלווי, לא יורשו להסיע ברכב יותר משני נוסעים עד הגיעם לגיל 21, אלא אם כן יושב לידם מלווה. על המלווה להיות בעל רישיון נהיגה באותו סוג של רכב חמש שנים לפחות ומעל גיל 24, או לחילופין מעל גיל 30 ובעל ותק של 3 שנים בנהיגה. ממסקנות של מחקר שנערך בעבר על ידי המכון לחקר תחבורה בטכניון, עולה כי למלווה יש השפעה חיובית על מעורבותם של נהגים צעירים, בחודשים הראשונים של נהיגה, בתאונות. אולם לא ברורה עדיין מידת ההשפעה של משך הלווי על מעורבותם של נהגים אלה בתאונות הדרכים. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים במשרד התחבורה עורכת בימים אלה מחקר מקיף הבוחן את השלכותיו של מלווה על הנהג החדש. עם קבלת התוצאות הסופיות של המחקר יוחלט האם לקבוע בחוק את חובת המלווה לנהגים חדשים וכן את משך הזמן שבו יחויבו נהגים חדשים בנהיגה עם מלווה.