כמעט 30 שנה חלפו מאז הופעת הגולף GTI המקורית, מכונית שהשפעתה על עולם הרכב הרחיקה לכת מעל ומעבר למה שניתן היה לדמיין אז. במרוצת השנים האותיות GTI קיבלו ישות וזהות משל עצמן – ומחקר שנעשה לא מכבר גילה כי 85% מהגרמנים משייכים אותן לגולף. עם השנים, הגולף GTI איבדה יותר ויותר מהרעננות, החדות והטוהר של ה-GTI המקורית. היא השמינה, נעשתה מפונקת ועצלה, ואיבדה את מקומה בהיררכיה של המכוניות-לנהג בעידן האימפרזות והאוו. כאשר הוצגה בתערוכת פרנקפורט לפני שנה גרסת הקונספט לדור החדש של הגולף GTI, רצו להדגיש בפולקסווגן שהדור הבא של ההאצ'בק החמה כבר יהיה סיפור אחר, ובודאי לא פושר כמו הדור הפורש. למעשה, בדור הרביעי של הגולף ה-GTI הייתה יותר רמת גימור מאשר הוט-האץ'; את הכבוד הצליחה להציל במעט ה-R32, אך זו הייתה יקרה למדי ומדי. בדור החמישי זה לא יקרה, ככל הנראה. הדמיון בין גרסת התצוגה מפרנקפורט לגרסה הסדרתית שתוצג בפריז רב מאד (כבר אז הודתה פולקסווגן שדגם הקונספט קרוב מאד לגרסת הייצור) והתוצאה מצויינת, עם הרבה יותר נוכחות וייחוד מדגמי הגולף האחרים בעלי העיצוב האנמי. גריל שחור מודגש עם מסגרת אדומה מחזיר אותנו ל-GTI המקורית; המראה החיצוני כולל פנסי ערפל קטנים בחזית, ממשיך דרך חצאיות צד שחורות שאופייניות ל-GTI לדורותיה ונגמר מאחור עם פנסים מושחרים, ספויילר צנוע וצמד מפלטים. בפנים יש מושבי עור עם לוגו GTI רקום, עם גימור אלומיניום לפאנל הקדמי, בסיס ידית ההילוכים, ההגה והדוושות. הפלסטיקה שחורה – לא תמצאו כאן זכר לפלסטיק דמוי עץ שהיה ב-GTI הקודמת. אבל ה-GTI צריכה לספק גם ביצועים ולא רק להראות קרבית. מתחת למכסה המנוע ישנה גרסת-טורבו למנוע השני-ליטר FSI (בנזין הזרקה ישירה) של הקונצרן, עם יחס דחיסה גבוה למדי – יחסית למנוע מוגדש – של 10.5:1. התוצאה היא מספר עגול של 200 כ^ס, ומומנט של כ-28 קג^מ אשר מושג בין 1,800 ל-5,000 סל^ד. הביצועים, בשידוך לגיר 6 מהירויות ידני, הם 7.2 שניות ל-100 קמ^ש – ונתון מעניין הוא שעם תיבת ה-DSG הרובוטית כפולת המצמדים, ה-GTI זריזה עוד יותר ומקצצת עוד 3 עשיריות השניה מהזינוק. בשני המקרים המהירות המרבית היא 235 קמ^ש. השלדה עברה גם היא טיפול שכלל הנמכה ב-15 מ^מ וכיול מתלים חדש ומוקשח. מידת הצמיגים עומדת על 225 מ^מ בחישוקי ^17 (חישוקי ^18 יוצעו כאופציה). שני נתונים החשובים למען ההנאה מהנהיגה לא נחשפו בינתיים: נתון המשקל והאם נחסך מאיתנו ההגה החשמלי. ה-GTI כמו בכל גולף תציע גם שפע אבזור וציוד בטיחות הכולל 6 כריות אויר, ESP, חישני גשם, ופנסים עם אפשרות ^עקוב אחרי הביתה^. במה שקשור אלינו, אין כל אינדיקציה לגבי מועדי יבוא או מחירים משוערים.