ב.מ.וו מבשלים אותנו על אש קטנה ומגרים לנו את בלוטות החשק טיפין-טיפין. אחרי שראינו את ה-M5 החדשה בתערוכת ז'נבה ב^גרסת קונספט^, ואחרי שהובהר כי המכונית אכן תקבל מנוע V10 אימתני, אנו מקבלים עכשיו פרטים מלאים אודות יחידת-הכוח המיועדת. ובמקרה זה, הביטוי ^יחידת כוח^ מקבל משמעות נוספת... הנה הנתונים היבשים, עכשיו רשמיים ומאושרים: מנוע V10 בנפח 5 ליטרים, נטול הגדשה כלשהי. הספק מירבי: 507 כ^ס. מומנט מירבי: 53 קג^מ. זהו המנוע החזק ביותר שהותקן במכונית ב.מ.וו סדרתית אי פעם. ב.מ.וו מציינים בגאווה שהמנוע עושה שימוש בטכנולוגיות ממכונית הפורמולה 1 של קבוצת וויליאמס-ב.מ.וו, מה שמאפשר לו להציג קו אדום ב-8,250 סל^ד. הסל^ד הסטרטוספרי מאפשר למנוע להשיג למעלה מ-100 כ^ס לליטר, נתון נדיר ביותר למנועים בלתי-מוגדשים. היכולת לטפס לסל^ד כל כך גבוה נובעת מהחסכון במשקל שנעשה בחלקים הנעים, על ידי שימוש בחומרים קלים ודיאטה במקומות הנכונים – כפי שיעידו השסתומים החלולים, למשל. המנוע בעל זוית קונבנציונלית של 90 מעלות בין חטיבות הצילינדרים ומצויד ב-4 שסתומים לצילינדר, שמתוזמנים על ידי מערכת bi-Vanos, תזמון שסתומים משתנה לפי המילון הבאווארי.. עוד בונוס טכנולוגי שמציע המנוע הוא פרפרי משנק הנשלטים אלקטרונית לכל אחד מעשרת הצילינדרים. הטכנולוגיה ממשיכה גם דרך תיבת ההילוכים. זו אמורה להיות הדבר הקרוב ביותר למה ששומאכר (רלף אמנם) מתפעל בימי ראשון. מדובר בתיבת SMG (מכנית מתופעלת מחשב) סיקוונסיאלית, בעלת 7 הילוכים. מערכת הבקרה הממוחשבת מציעה לא פחות מ-11 תוכניות להחלפת הילוכים: 6 מאלו מוצעות במצב תפעול ידני (מההגה או מוט ההילוכים), והיתר במצב האוטומטי של התיבה. כל תוכנית קובעת את אופן ומהירות השילוב של ההילוכים. מיותר לציין שמדובר בתיבה אינטליגנטית במיוחד: במצב אוטומטי, למשל, יודעת התיבה לזהות מצבי עליה או ירידה במורד, ולמנוע החלפות הילוכים מיותרות. כדי להקל על זינוק בעליה, מופעלים הבלמים כדי למנוע הדרדרות לאחור בתחילת נסיעה. ואילו במצב הידני, בעת הורדת הילוכים על-ידי הנהג על כביש חלק, למשל, מנתקת התיבה את המצמד רגעית כדי למנוע נעילת הגלגלים האחוריים. קיים גם מצב ^בקרת שיגור^ (Launch Control), בו מבצעת המערכת החלפות הילוכים סופר-מהירות בדיוק כאשר המנוע מגיע לקו האדום בכל הילוך, על-מנת לקבל האצה אופטימלית. לעת עתה אין לנו עוד פרטים לגבי השלדה ויתר מערכות הרכב, אך ניתן להסיק שב.מ.וו יעמידו גם את יתר המכלולים ברמה הגבוהה של המנוע והתיבה. אבל אם אפשר רק בקשה קטנה מאנשי ב.מ.וו: אל תקלקלו לנו את החגיגה הצפויה עם ההגה האקטיבי.