הקורולה הנוכחית – הדור התשיעי של המשפחה המצליחה – כבר בת 3 שנים, ולכבוד אמצע שנות חיי הדגם ביצעה טויוטה מקצה-שיפורים קל. השינוי הבולט (והעיקרי) הוא בעיצוב החיצוני, עם פנסים שקופים מודרניים בצורת טיפה המייצרים ^עיניים^ עדכניות לפניה של הקורולה, וגריל חדש. נגיעות חיצוניות נוספת בפגושים, בשאר הפנסים ובחצאיות (בחלק מהדגמים) נותנות מראה ספורטיבי ומעודכן. גם עיצוב הפנים עבר שדרוג תואם. רמת הגימור שופרה, יש חומרי דיפון וריפוד חדשים, ובכל הדגמים יש כעת הגה הניתן לכיוון גם פנימה-החוצה ולא רק מעלה-מטה. תחום הבטיחות טופל באמצעות כריות אויר קדמיות בעלות שתי רמות הפעלה, מתג לביטול כרית-האויר של הנוסע (על-מנת להסיע בבטחה כסא תינוק במושב הקדמי), אזהרה דו-שלבית לחגורות בטיחות (נורת אזהרה, ובעקבותיה זמזם טורדני), ואפשרות לוילונות-אויר צידיים בכל הגרסאות. האבזור – תקני ואופציונלי – עשיר יותר. טויוטה ביצעה מסאז' למיתלים ולמערכת ההיגוי בגרסת ה-T-ספורט (שאינה מגיעה אלינו), ולטענתה חל שיפור הן בנוחות הנסיעה והן בהתנהגות. חבל רק שלא נוכל לבדוק זאת בעצמנו... השינוי המכני המשמעותי ביותר הוא מנוע טורבו-דיזל D-4D בנפח 1.4 ל', אשר מבוסס על מנוע דומה הקיים ביאריס. שיפורים במנוע העלו את ההספק מ-75 ל-90 כ^ס, ואת המומנט מ-17.3 ל-19.4 קג^מ. מנוע זה יחליף את גרסת ה-90 כ^ס של מנוע ה-D-4D 2.0 ל' ומציע זיהום-סביבה מופחת, צריכת דלק משופרת ועמידה בתקני יורו IV. מנוע זה יוצע גם עם תיבה ידנית-ממוחשבת, MM-T. מנוע הדיזל החזק יותר, 2.0 ל' D-4D עם 116 כ^ס, ישאר בהיצע. חשיפת-הבכורה לציבור נערכה בסוף השבוע שעבר, עם פתיחת תערוכת מדריד. לישראל צפויה הקורולה החדשה להגיע בתוך כחודשיים, כמובן כדגם 2005. ואילו בתערוכת בירמינגהם, הנפתחת השבוע, יהיה לטויוטה מוצג נוסף: טנדר היילקס, בגרסה מאובזרת חדשה הנקראת Invincible. גרסה זו מיועדת לשוק הבריטי בלבד ולכן אינה מעניינת אותנו, למעט פרט פיקנטי אחד: לרוכשי המכונית מוצעת אופציה מעניינת – צ'יפ המעלה את ההספק מ-102 ל-128 כ^ס! מדובר בשיפור רשמי, חוקי ומאושר לכל דבר, המוצע על ידי היבואן עצמו.