שנת 2003 הייתה רעה לענף המוסכים, מדובר כנראה בצירוף גורמים – מרווחי הטיפולים במכוניות המודרניות גדלו בצורה משמעותית, פחות מכוניות נמכרו והמצב הכלכלי הכללי גרם לאנשים לדחות טיפולים כמה שאפשר. התוצאה הייתה סגירתם של 35 מוסכים, בעיקר מבין המוסכים הקטנים והבינוניים (5 עד 15 עובדים), וגם מוסכים גדולים מדווחים על ירידה בהכנסות. דני וולמן, יו^ר איגוד המוסכים, אומר כי בעוד שההכנסות בשנה האחרונה ירדו, הרי ההוצאות הקבועות רק עלו – הכשרת העובדים לטיפול במכוניות מודרניות יקר יותר והמשכורת לעובד מיומן היא גבוהה מבעבר. כמו כן עלה סטנדרט השירות ללקוחות – הסעות, חדר המתנה, שעות פעילות מוארכות ועוד – עוד עליה בהוצאות. נחמה מסוימת יכולים אנשי המוסכים החוקיים למצוא בעובדה כי משרד התחבורה פועל בנחרצות נגד המוסכים הלא מורשים הגוזלים מהם פרנסה. בשנה האחרונה פתח המשרד בהליכים משפטיים ו/או סגר כ-400 מוסכים כאלו. מוסכים לא חוקיים מציעים לעיתים מחירים זולים יותר, המושכים לקוחות המושפעים מהמצב הכלכלי, אך פועלים ללא פיקוח ובקרה ומהווים לעיתים סיכון בטיחותי.