זה לא היה קל, אבל בסופו של דבר פטר סולברג הצליח לנצח בראלי ניו-זילנד – נצחון בכורה בעונת 2004. ביום הראשון הדף סולברג לחץ כבד מצידם של צמד נהגי פיז'ו, מרקוס גרונהולם והארי רובאנפרה; התהפכות במהירות איטית של גרונהולם גרמה לו לאבד כחצי דקה, אך רובאנפרה הצדיק את האמון שנתנה בו קבוצת פיז'ו, והחליף נצחונות – והובלה – עם סולברג. בסוף היום הראשון הוביל נהג סובארו בפער של כ-5 שניות. ביום השני היה זה תורו של גרונהולם להפעיל לחץ, והוא הצליח לטפס למקום השני תוך צמצום הפער לפחות מ-20 שניות. הדרמות הגדולות הגיעו ביום השלישי: בסטייג' ה-20 (מתוך 23) פגע סולברג בסלע שכנראה הוזז ממקומו על ידי אחד הנהגים שלפניו, איבד את תגבור הכוח להיגוי, ועד לסיום איבד כ-20 שניות לעומת גרונוהולם. המשמעות היתה שגרונהולם עבר להוביל בפער של שניה בודדת, כשנותרו עוד 3 סטייג'ים לסיום. שני הנהגים לחצו כמטורפים; בסטייג' הבא הצליח גרונהולם לנצח, אך סולברג פיגר אחריו בפחות משניה. בסטייג' 22 היה זה שוב תורו של גרונהולם לשגות. עקב בלם-יד שנתפס הוא הסתחרר, ואיבד כ-20 שניות, מעניק בכך שוב את ההובלה לסולברג. בסטייג' האחרון והקובע נתן אמנם גרונהולם פייט ענק, וניצח בפער של כ-10 שניות מסולברג – אבל זה לא הספיק: נצחון בסיום לסולברג, דחוק אמנם אבל נצחון. מרקו מרטין הפגין יכולת טובה, ניצח מספר סטייג'ים וסיים שלישי, לפני סבסטיאן לואב, רובאנפרה, סאיינז והירבונן. מרטין גם עבר להוביל בראש טבלת הנהגים – אבל איזו טבלה צמודה זו: למרטין יש 26 נקודות, אחת יותר מללואב, כאשר גרונהולם מפגר בנקודה נוספת, ועוד נקודה מאחור ממוקם סולברג. צפוף בצמרת. בדירוג היצרנים ממשיכה פורד להוביל עם 47 נקודות, לפני סיטרואן שהצליחה לצמצם מעט את הפער עם 38 נקודות. פיז'ו מדורגת שלישית עם 33 נקודות, לפני סובארו עם 31.