אחרי הרבה ציפיה, תצלומי ריגול מכל הכיוונים וסקרנות רבה, הגיע זמן החשיפה הרשמית. ב.מ.וו מציגה היום את סדרה 1 החדשה. הרבה סקרנות עוררה ומעוררת סדרה 1 של ב.מ.וו. לראשונה מציג היצרן הבווארי מכונית קומפקטית שגרתית במבנה (האצ'בק 5 דלתות לעומת הנוצ'בק 3 דלתות של הקומפקט), אשר מהווה סידרה בפני עצמה (הקומפקט, עם כל הכבוד, היא סדרה 3 מקוצרת). ובניגוד למה שעשתה מרצדס עם ה-A קלאס, ב.מ.וו שומרת אמונים לקו שלה-עצמה: ה-1 החדשה תהיה המכונית היחידה בסגמנט C, משפחתיות-קטנות, עם הנעה אחורית. מבחינת עיצוב ב.מ.וו לא הלכה עד הסוף הפעם עם הקו השנוי במחלוקת של החבר באנגל. אמנם ניתן להבחין בברור במשטחי ה^להבה^ כפי שהוא נוהג לכנות אותם, אך החזית דומה לזו של סדרה 3 ואינה דרמטית כמו בסדרה 5. במבט מהצד המכונית מזכירה במידת-מה את גרסת ההאצ'בק של המאזדה 3, ובמבט מלפנים היא נראית פשוט מוזרה, אם לנקוט בלשון עדינה. מה שכן יוצא דופן בעיצוב הוא הפרופורציות של המכונית, עם חרטום ובסיס גלגלים ארוכים יחסית כנגזר מההנעה האחורית. האורך עומד על 4.23 מ' אך יתר המידות לא פרסמו גם לא הנתון המסקרן של בסיס הגלגלים שיוכל לספק רמז למרחב הפנימי – ובמיוחד למרחב מאחור שצריך להתגבר על בעיית המקום הרב שתופסים מכללי ההנעה האחורית. מבפנים ניתן להבחין בקו הצעיר כפי שהוצג לראשונה ב-X3 עם שילובי אלומיניום לרוב, וגם מערכת ה-i-DRIVE מצאה את מקומה אל בין שני המושבים. לעת עתה סדרה 1 תוצע עם ארבעה מנועים. 116i עם מנוע 1.6 ל' 115 כ^ס, משודך לתיבה ידנית בת 5 מהירויות, 0 ל-100 ב-10.8 שניות ומהירות מרבית של 200 קמ^ש; 120i עם מנוע 2.0 ל' 4 ציל' בעל 150 כ^ס, 0 ל-100 ב-8.7 שניות ו-216 קמ^ש; ומנוע דיזל 2.0 ליטר בשתי גרסאות, 118d ו-120d, עם 122 ו-163 כ^ס בהתאמה, כשהמנוע החזק מייצר 34.6 קג^מ, מאיץ ב-7.9 שניות מ-0 ל-100 ומגיע ל-220 קמ^ש. שלושת הגרסאות החזקות יוצעו עם תיבות 6 הילוכים, ידניות או אוטומטיות. כל הדגמים יכללו שפע מערכות עזר אלקטרוניות. בעתיד צפויות גרסאות חזקות יותר, כולל גרסת M כוחנית עם תיבת ה-SMG, וגרסאות מרכב נוספות, קופה וסדאן.