ניסאן מציגה בז'נבה את הקשקאי (Qashqai) – ^קרוסאובר קומפקטי לאורח חיים צעיר^. אם ההגדרה נשמעת לכם מוכרת, אין לכם מה לחשוש משינויים במטריקס, ניסאן לא ממש המציאו את ההגדרה. הקשקאי, שנקרא על שם שבט נוודים שחי באיראן, תוכנן ע^י מרכז העיצוב הארופאי של ניסאן שיושב בלונדון. מתכנניו מצהירים על שילוב בין קומפקטיות עירונית לימי החול ויכולת שטח אמיתית לסוף השבוע, ומייעדים אותו לרווקים וזוגות נטולי ילדים. בעוד שנתוני מרווח הגחון (כמעט 24 ס^מ!) והנעת ה-4x4 תומכים בהצהרות השטח, הרי רוחב של 1.86 מ' ובסיס גלגלים של 2.65 מ' הם לא בדיוק קומפקטיים. העיצוב החיצוני של הקשקאי כולל אלמנטים דמויי ^קופה^, כגון קו חלונות גבוה וגג מקושת (קו עיצובי שמאפיין את ניסאן לאחרונה – למשל בפרימרה וב-Z350). פריט עיצובי אחר שבולט לעין (או שמא דווקא נסתר) הוא אשכול הפנסים הקדמי. זה צבוע בדיו מיוחד שמאפשר לאור הפנסים לעבור דרכו, אולם כשהם כבויים צבעו זהה לצבע הרכב. עוד מבחוץ בולטים הגלגלים, להם חב הקשקאי לא מעט ממרווח הגחון הגדול שלו. חישוקי ענק בקוטר ^20 זכו לצמיגים שתוכננו במיוחד ע^י מישלין וכוללים מערכת Run-Flat לנסיעה ללא אויר. למרות ההצהרות על יעוד הכלי לצעירים נטולי ילדים, השקיעו בניסאן מחשבה רבה בתכנון פנים מרווח ונוח לגישה. על ה^אווריריות^ ההכרחית אחראים גג זכוכית גדול (פריט שהתנחל כמעט בכל רשימת אבזור של מכונית תצוגה מודרנית) והעדר קורת B. ביטול הקורה התאפשר בזכות דלתות ^התאבדות^ מאחור – דלתות הנפתחות אחורה. הדלתות הקדמיות והאחוריות נפתחות לזווית של כמעט 90 מעלות ומאפשרים גישה בלתי מופרעת אל חלל הנוסעים. בתוך תא הנוסעים מחוברים המושבים בעיגון צידי אל שדרה מרכזית, סידור המאפשר ניצול משופר של מרווח הפנים, בעיקר לטובת הרגליים. כל מושבי הנוסעים מתקפלים הצידה, כך שבצד הנוסע נשאר חלל ארוך ובלתי מופרע, שיחד עם מפתח הדלתות הרחב והאין-קורת-B מאפשרים העמסה נטולת טרדות של זוג אופניים, למשל – הסממן האולטימטיבי לאורח חיים מודרני וצעיר, אליבא דמתכנני הרכב בעולם... עוד בפתרונות הגישה הנוחה גם דלת תא המטען. זו משתייכת לזן המפוצל לחלק עליון ותחתון, אלא שהחלק התחתון נפתח בדומה לדלת מטוס ומחליק אל מתחת לזנב, מאפשר גישה נוחה אל תא המטען. ואנקדוטה לסיום – עיצוב דיפון תא הנוסעים נעשה בהשראת גרפיטי שמעטר את הבניין בו יושבת סדנת העיצוב, גרפיטי שהוכרז כנכס היסטורי ע^י וועדת השימור הבריטית...