אלפי צופים הגיעו לחולות יבנה לראות את קרב הענקים בין אלוף השנה שעברה לבין הכוכב החדש בזירה. מול היכולות המוכחות של איציק מיני וקבוצת ^ב. ינוביץ' פרויקטים 4x4^ העמיד עידו כהן מ-IRT את מנצח הסיבוב הראשון של הליגה, הטראקאן-אקסטרים הנמוך והרחב, מבנה שמתאים להפליא לשיפועי הצד שמאפיינים את סיבוב הדיונות. שניהם הצטיידו בצמיגי כפות יעודיים לחול, שהובאו במיוחד מארה^ב לכבוד התחרות. עידו הסתפק בצמד לקצה האחורי בעוד איציק השקיע גם בזוג צמיגים קדמיים. אבל היה מדובר ביותר מדו-קרב. עוד שני מתחרים שיפרו משמעותית את הכלים – גיא רפאל הוסיף מגדש למנוע הכלי של 'פרוג'יפ/פרינטר סנטר', מקפיץ את ההספק לכ-450 כ^ס; ואילו קבוצת 'מוסך ארז 4x4' קיצצה כחצי טון (!) ממשקל הצפרדע של ברוך טולדנו. רק יובל מלמד, בזיבאר הוותיק של קבוצת ^wow^ היה האנדרדוג הברור. בקטגוריית אדוונצ'ר העממית היה המצב ברור יותר: 'אספיר 4x4' היו הפייבוריטים הברורים, והשאלה היתה מי יאכלס את המקום השני והשלישי. המכשולים כללו את המגוון הרגיל של עליות, שיפועי צד ופניות הדוקות, הכל בחול התחוח בדיונות של אזור יבנה. כבר מן ההתחלה היה ברור כי מכשול מס' 5 הוא הקשה ביותר – קשת ארוכה בשיפוע צד היסטרי. צוותי האקסטרים חויבו בתוספת – עליה שנראתה מהצד כקיר בלתי אפשרי בחלקה העליון, ללא אפשרות לתנופה. זה המכשול שהיה אבן הבוחן שתפריד בין הנערים לגברים. בקבוצת האקסטרים הצליחו רק איציק מיני ועידו כהן להשלים את המכשול, וגם הם לא בצורה מושלמת. עידו אף לא הצליח להשלים את העליה בעזרת המנוע והצמיגים ונאלץ לפתוח כננת, פעולה שכרוכה באובדן נקודות בקטגוריה זו. ארז בן ששון, שנהג בצפרדע של צוות מוסך ארז, נכנע לשיפוע צד ותקלה במערכת ההיגוי האחורי וגמר את הקשת על הגג – ההתהפכות היחידה של היום, יש לציין. גיא רפאל היה קרוב, כמעט התהפך, העיף חול לכל הכיוונים וזכה לתשואות הקהל, אבל לא הצליח להשיג נקודות וכמוהו גם יובל מלמד. בשאר המסלולים היתה התחרות ב'אקסטרים' צמודה ומותחת. מסלול אחר מסלול נצלח בקלות מזלזלת, פרט לקשיים פה-ושם עם שיפוע צד חריף לקראת סיום מכשול מס' 1. למעשה, אם מוציאים מהמשוואה את מכשול 5, מקבלים הפרש של 20 נקודות בלבד בין איציק מיני לגיא רפאל, כשעידו נושף בעורפם ממרחק של עוד 90 נקודות בלבד! בקטגורית האדוונצ'ר היתה השליטה, שוב וכצפוי, של אספיר. צוות מיומן וישום מדויק של אמצעי העזר השיגו ניקוד גבוה בכל המסלולים. במקום השני התנהל קרב בין צוות 'ד.נ. כל-גדר' שפתחו בסערה לבין צוות 'שנפ-פרימיום' (לשעבר צוות קקטוס-יוסי הובלות, וכל הכבוד לספונסור החדש). אחרי שלושה מסלולים החלו אנשי כל-גדר להתקל בבעיות מכניות והקרב הוכרע. צוות כל-גדר הגיע לתחרות אחרי ^לילה לבן^ של החלפת גיר פגום באחד מכלי הרכב, אך לרוע המזל גם הגיר החדש היה פגום. תקלות מכניות היכו גם בצוות 'מגדל' ובצוות 'ניר'. בדיפנדרים של צוות מגדל הותקנו מנועי בנזין במקום מנועי דיזל לרגל התחרות, אך מנוע חדש שלא כוון כראוי השבית את סיכוייהם, בעוד שבעיות גיר מנעו מצוות ניר להשלים ולו מסלול אחד. בעיה אחרונה שהעיבה על הארוע היתה הקהל, או יותר נכון חוסר השליטה בו. למרות גידור שטח מסיבי לקהל וצוות סדרנים מתוגבר לא הצליחו המארגנים לשלוט בקהל שעבר את הגדרות והתעמת עם הסדרנים (עד כדי אלימות פיזית). חבל שרצף הארוע נפגע ומזל שלא נפגע אף אחד מהצופים שפרצו לתוך שטח המסלולים. תוצאות - 'אקסטרים' 1. צוות פרוייקטים4x4/ב. ינוביץ', 3,180 נק' 2. צוות IRT/עידו כהן, 2,930 נק' 3. צוות פרוג'יפ/פרינטר סנטר, 2,605 נק' 'אדוונצ'ר' 1.צוות אספיר, 2,665 נק' 2.צוות שנפ-פרימיום, 2,055 נק' 3.צוות ד.נ כל גדר/ניר, 1,590 נק'