אל משפחת דגמי ה-A8 של אודי הצטרפה ספינת דגל חדשה. מכונית הפאר האלגנטית זכתה לקבל גרסה משופרת של מנוע ה-W12 של קונצרן פולקסווגן, בנפח 6.0 ל'. מנוע ה-W12 הוצע גם ב-A8 הקודמת, אך הדגם החדש הסתפק עד עתה במנועי V8 בנפחי 3.7 ו-4.2 ל' בלבד. בגרסתו הקודמת הפיק המנוע 420 כ^ס, אותו הספק כמו בפייטון הנוכחית של פולקסווגן; ב-A8 מציע כעת המנוע הספק נאה של 450 כ^ס, ומומנט נאה לא פחות של 59.2 קג^מ – שיפור של 30 כ^ס ו-2.1 קג^מ. אודי מתגאה בכך ש-95% מהמומנט המרבי מתקבל בין 2,300 ל-5,300 סל^ד. המנוע החדש מוצע רק בגרסה הארוכה של ה-A8. הוא משולב עם הנעת קוואטרו ותיבת טיפטרוניק בת 6 הילוכים. בהשוואה מתבקשת לב.מ.וו 760, האודי מאיצה מ-0 ל-100 דורשת 5.2 שניות בלבד, קצת יותר טוב מהב.מ.וו שעושה זאת ב-5.6 שניות בגרסתה הארוכה; לב.מ.וו הספק מעט נמוך יותר (445 כ^ס), אך קצת יותר מומנט (61.2 קג^מ). המרצדס S600 האימתנית כפולת-המגדשים משאירה, אגב, את שניהם מאחור (0 ל-100 ב-4.8 שניות!). גרסת-העלית של ה-A8 מגיעה גם כסטנדרד עם מתלי אויר אדפטיביים, בולמים אקטיביים, ואפשרות לבחור בארבעה מצבים שונים – מספורטיבי ועד נוח ומפנק. פרט שבודאי יקל על זיהוי האודי הזו הוא הפנסים הקדמיים – גרסה זו ה-A8 היא המכונית הראשונה בעולם בעלת פנסים קדמיים מסוג LED. עיצוב מיוחד, עם 5אלמנטים בתצורת כוכב, מייחד אותם מפנסים רגילים. המעניין הוא שאודי מציינת חסכון בדלק כיתרון עיקרי של פנסים אלו, בשל צריכת זרןם נמוכה – לא בדיוק נקודה קריטית למי שקונה מכונית זו, יש להניח... את ה-A8 6.0 ל' ניתן להזמין באירופה החל מ-8 בדצמבר, כאשר המסירות בפועל יחלו בפברואר 2004. המחיר בגרמניה: 117,000 יורו.