היום שיחררה קאדילק תמונה ופרטים ראשונים על הדור הבא של ה-STS (שתחשף רשמית בתערוכת ניו יורק באפריל). כפי שדיווחנו לכם לפני חצי שנה, קאדילק ממשיכה בדגם זה את מגמת החזרה של תעשיית הרכב האמריקאית אל ההנעה האחורית. ה-STS החדשה תצא לשוק האמריקאי בתחילת שנת הדגם 2005. אבל ה-STS לא מיועדת רק לשוק האמריקאי. קאדילק מיעדת את ה-STS גם לחדירה אל השוק האירופאי, וראשי החברה מדברים ללא חשש על איכויות דינמיות גבוהות, ברות השוואה ליכולות סדרה 7 של BMW, לא פחות! אם בעבר היו מתקבלות הצהרות כאלו בחיוך סלחני, הרי שאחרי תצוגת התכלית של ה-CTS, שביצעה קפיצת מדרגה דינמית והציגה איכויות ברמה ארופאית, מתקבלות ההצהרות ברצינות רבה יותר. קווי העיצוב דומים לאלו של ה-CTS, למרות שעברו מיתון מסוים. עדיין מדובר בקוים רבועים, חדים, במראה ^חמקני^, עם יחידות תאורה שקופות, רבועות וגדולות בחזית. המנועים יהיו V6 בנפח 3.6 ליטר, בעל תזמון שסתומים משתנה (שמשרת גם ב-CTS) ומנוע הנורת'סטאר V8 בנפח 4.6 ליטר, שקיים גם בדור הנוכחי של ה-STS. השמועות מדברות על מנוע V12 עתידי, שיתחרה בגרסאות הבכירות של השלישייה מגרמניה. בנוסף לחזרה להנעה אחורית, תציע קאדילק, לראשונה בתולדותיה במכוניות הנוסעים שלה, אופציה להנעה כפולה! רשימת החידושים ממשיכה גם בתחום המתלים: ה-STS החדשה תעשה שימוש בבולמי זעזועים מגנטיים, כפי שהוצגו לראשונה לפני 4 שנים במכונית התצוגה אימאג'. בבולמים חדשניים אלו מוחלף הנוזל ה^רגיל^ בנוזל בעל תכונות מגנטיות שמשנה את צמיגותו, ובכך את דרגות השיכוך (ה^קושי^) של הבולם, בהתאם לשדה המגנטי שמופעל עליו. מנגנון זה מאפשר, לטענת היצרן, להתאים את תכונות הבולם לתנאי הדרך המשתנים בזמן תגובה חסר תקדים. שוחרי הביצועים שבינינו ישמחו לדעת שצפויה גם גרסת V עתירת כוח וביצועים. הגרסה הכוחנית תצא בשנת 2006.