את קיום המכונית הזו לא טרח איש להסתיר: זו הקובלט (Cobalt), המכונית הקומפקטית החדשה מבית שברולט. הקובלט תראה אור ציבורי לראשונה בסוף השבוע הקרוב, עם פתיחת תערוכת לוס-אנגל'ס – וכמובן תוצג גם בתערוכת דטרויט הגדולה יותר, מיד לאחר מכן. הקובלט מיועדת להחליף את הקאוואליר המזדקנת של שברולט, ולכן מוטלת משימה לא קלה על כתפיה: הקאוואליר היא אחת מעשר מכוניות-הנוסעים הנמכרות ביותר בארה^ב, ובדירוג הפנימי של שברולט היא שניה רק לאימפלה. הקובלט מבוססת על פלטפורמת דלתא של GM, אשר משמשת נכון להיום את ה-Ion של מותג סאטורן שמשווק בארה^ב בלבד (במקור יועדה הפלטפורמה לשמש גם את האופל אסטרה החדשה, אלא שאופל דחתה את הרעיון משיקולי עלות ולו^ז; היה מהיר וזול יותר להתאים את הפלטפורמה של האסטרה היוצאת). הקובלט תיוצר בשתי תצורות, סדאן קצוצת-זנב וקופה; בסיס-הגלגלים הוא 2.62 מ' והאורך 4.58 מ', בשני המקרים מעט פחות מהקאוואליר. בתחום השילדה אין בשורות גדולות – מתלי מקפרסון מלפנים, קורת פיתול עם זרועות עוקבות מאחור; הבלמים בגרסאות הבסיסיות יהיו שילוב של דיסקים מאווררים מלפנים ותופים מאחור, ורק היקרות יותר יקבלו דיסקים גם בגלגלים האחוריים. ההיגוי, כמקובל בימינו, מתוגבר חשמלית. דווקא המנועים מעניינים: בנוסף למנוע ה'אקוטק' 2.2 מבית אופל, המשמש כיום מספר דגמי GM כולל הקאוואליר וה-Ion, תקבל משפחת הקובאלט מנוע 2.4 ל' כפול-גלי-זיזים חדש עם תזמון משתנה, בעל תפוקה נאה של 170 כ^ס ו-23.5 קג^מ. ובראש ההיצע יעמוד מנוע 2.0 ל' בעל מגדש-על, שיוצע רק בגרסת SS של הקופה; נתוניו של מנוע זה טרם פורסמו. ייצורה של המכונית יחל ברבע הרביעי של 2004, בארה^ב.