''המדינה חייבת לקחת אחריות על הנעשה בכבישים'' - אוטו

''המדינה חייבת לקחת אחריות על הנעשה בכבישים''

כך אמר אבי נאור, יו"ר עמותת "אור ירוק", במסיבת עיתונאים לקראת הפתיחה הערב, של כנס "אור ירוק 2".

כך אמר אבי נאור, יו"ר עמותת "אור ירוק", במסיבת עיתונאים לקראת הפתיחה הערב, של כנס "אור ירוק 2".שנה אחרי שהסתיים הכנס הראשון של ^אור ירוק^, עומדת העמותה בהבטחתה ומקיימת את הכנס השני שלה (זאת בנוסף לימי עיון מקצועיים הנערכים גם הם). אורח הכבוד בכנס יהיה רודי ג'וליאני, ראש עירית ניו-יורק לשעבר, שהתפרסם בזכות הצלחתו הרבה ב^ניקוי^ העיר ממוקדי הפשע שבה. אורחים נוספים מחו^ל הם שנטל פרישון – נשיאת הליגה נגד אלימות בכבישי צרפת, שתרמה רבות למהפך שחל בתחום בארצה, וד^ר ריי פולר, פסיכולוג בריטי בעל התמחות בתחומי ההתנהגות. את החסות על הכנס יתן השנה, כמו בשנה הקודמת, ראש משלת ישראל אריאל שרון. במושבי הכנס ישתתפו מיטב אנשי האקדמיה והמעשה בתחום הבטיחות בדרכים בישראל. מטרות הכנס הן הגברה של המודעות לנושא תאונות הדרכים, הגובות יותר קורבנות מכל פעולות הטרור גם יחד, ולשמש פלטפורמה להדברות ותיאום בין הגופים השונים העוסקים בנושא. לקראת הכנס ערכה העמותה מסיבת עיתונאים, בה קרא אבי נאור, יו^ר העמותה, לממשלה לקחת אחריות על המאבק בתאונות דרכים. ^הפתרונות היחידים שיביאו לתוצאות ממשיות, הם פתרונות מערכתיים^, אמר נאור והוסיף: ^המערכת הפוליטית דורשת פתרונות בטווח קצר, אך הטיפול בתאונות דרכים צריך להיות ברמה אסטרטגית ולא נקודתית – ולכן הוא ארוך טווח מטבעו^. נאור הדגיש כי בנוסף לקטל הכבד, הנזק הכלכלי לו גורמות תאונות הדרכים מוערך ב-10 מיליארד ש^ח בשנה, וטיפול מערכתי נאות עשוי לחסוך למדינה כסף רב. לא רק הגורם האנושי נאור גם חשף את האני מאמין שלו ביחס ל^גורם האנושי^ – הנהג, עליו מטילות הרשויות את האשמה העיקרית לתאונות. ^הוצמדה לנו תווית של נהגים גרועים... ולכן אנו הגורם היחיד לתאונות הדרכים. אין אפילו צורך בביסוס מדעי לטענה זו – כמה נוח^. לנהג ששגה לא מגיע גזר דין מוות רק בגלל שלא הייתה במקום תשתית נאותה, הדגיש נאור. נאור קרא לציבור לדרוש מהמדינה, בתקיפות, בטיחות נאותה. בתשובה לשאלה מדוע משקיעה ^אור ירוק^ את מרבית כספה ומרצה ברכישת ניידות, אמר נאור כי על מנת להשפיע, עדיף לעבוד יחד עם הממסד ולא נגדו. רכישת הניידות, שמופעלות על ידי מתנדבי ^אור ירוק^, היא אפקטיבית ביותר במניעת תאונות באזורים בהן הן מופעלות (בעיקר בערים). נאור הציג גם את מוקד פעילותה החדש של העמותה, ביצירת ערכה לנהג הטירון ולהורה המלווה. התכנית, ששמה ^אור ירוק לחיים^, מושלמת בימים אלו ועומדת להיות מושקת בתחילת השנה הבאה בשתי ערים בארץ. התוכנית תלווה במחקר סטטיסטי אקדמי שיבדוק את הצלחתה ויחליט על המשך הפעילות לאור תוצאות המחקר.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות