לפני 50 שנה, בתערוכת פריז 1953, השיקה פורשה את אחד הדגמים הפחות-מוכרים שלה – 550 ספיידר, רודסטר כסוף עם מנוע מרכזי שגם היום נראה מדהים; היתה זו המכונית הראשונה של פורשה שתוכננה במיוחד למטרות מירוצים. למרות מנוע צנוע של 1.5 ל' בעל 110 כ^ס בלבד, המכונית אכן מימשה את יעודה והביאה נצחונות רבים לפורשה – בין היתר בזכות משקל של 550 ק^ג בלבד. שם הדגם, אגב, לא נגזר מהמשקל – טעות נפוצה – אלא מהעובדה שהיה זה פרוייקט התכנון ה-550 במספר של פורשה. הישגי המכונית היוו נדבך חשוב בבניית מסורת המירוצים של היצרן; במיוחד מזכירה פורשה כהישג חשוב את המקום השלישי שהשיגה המכונית הקטנה במירוץ-הכבישים ^קאררה פאנאמריקנה^, שם גברה על מכוניות גדולות וחזקות פי כמה. כך או כך, לרגל יובל השקת ה-550 מוציאה פורשה גרסה מיוחדת בייצור מוגבל של הבוקסטר S – מכונית בעלת תצורה דומה ודמיון חיצוני מפתיע – שתישא את השם המסורבל-קמעא ^50 Years of the 550 Spyder^. השינויים כוללים מנוע מחוזק, 266 כ^ס לעומת 260 בבוקסטר S רגילה; התוצאה היא 0 ל-100 ב-5.7 שניות, ומהירות מרבית של 266 קמ^ש. הגרסה המיוחדת מקבלת גם מוט הילוכים שמהלכו קוצר לקבלת החלפות מהירות יותר, מתלים מוקשחים ומונמכים ב-10 מ^מ, חישוקי ^18 בעיצוב מיוחד (^17 בדגם הרגיל) עם ספייסרים המרחיבים את המפשק, מערכת בקרת יציבות (PSM) כציוד תקני, צביעה ייחודית בצבע כסף מטאלי (שעד עתה מופיע רק בקאררה GT ובגרסת יובל ה-40 המיוחדת של ה-911), גימור פנים יעודי וכן הלאה. הבוקסטר המיוחדת תיוצר ב-1953 יחידות בלבד, בהתאם לשנת השקת ה-550 המקורית; הצגת הבכורה לציבור תערך בתערוכת דטרויט, בינואר הקרוב. המחיר הנומינלי באירופה הוא כ-51,000 יורו לפני מסים מקומיים (ואבזרי רישוי...).