הטירוף האמריקני בלאס-וגאס עומד להפתח רשמית היום, והציבור עתיד לחזות במאות מכוניות משופרות מכל הסוגים והמינים. אין כל סיכוי שנוכל להציג בפניכם את כל המכוניות מ-SEMA, אפילו שמדובר בחגיגה אמיתית לאוהבי קיטים ושיפורים, אך כמובן נעשה ככל יכולתנו להביא כאן את המקסימום האפשרי. הפוקוס המאד-מיוחדת הנראית כאן ממחישה עד כמה לא רק חברות השיפורים, אלא גם היצרנים הראשיים עצמם, מרשים לעצמם לשלח כל רסן בתערוכת SEMA. בניגוד לתערוכות רגילות, דגמי התצוגה הנראים כאן, גם אלו החד-פעמיים שאינם מיועדים לייצור, אינם מיועדים להראות עיצוב עתידני או רעיונות טכנולוגיים מרחיקי לכת; הם פשוט מיועדים להציג לראווה כמה רחוק ניתן ללכת עם טכנולוגיה עכשווית, יחד עם חלקים ואבזרים הנמצאים, רובם אם לא כולם, על מדפי היצרן. אלא שהמילה ^פשוט^ לא תמיד רלנבטית... כמו במקרה הזה. כמו כל היצרנים האמריקניים, לפורד יש חטיבת שיפורים גדולה ומצליחה – Ford Racing Performance Parts. חטיבה זו הביאה מפורד-אירופה את הדגם הספורטיבי ביותר המשווק שם, הפוקוס RS – והמשיכה משם הרחק הלאה. חטיבה זו הוציאה לא מכבר מנוע מירוצים המשווק כיחידה אחת, מה שמכונה Crate Engine – מנוע V8 בנפח 5.0 עם גל-זיזים עילי כפול ו-32 שסתומים, המפיק בתצורתו הבסיסית 420 כ^ס. בדרך כלשהי הצליחה פורד לדחוף את המנוע בחרטומה של הפוקוס, שכרגיל מכיל לא יותר מ-4 צילינדרים. הניתוח כלל גם הסבה להנעה אחורית – והתוצאה נראית לפניכם! פורד מכנה את הפוקוס הזו RS8, וממש אל תצפו לראות אותה באולמות מכירה כלשהם. דיווחים נרחבים נוספים על תערוכת SEMA יופיעו כאן בימים הקרובים.