בין שלל האירועים המוטורים שזימן לנו חג הסוכות נפל בידנו הכבוד להיות מוזמנים לאירוע הלקוחות המושקע של ^קמור^, יבואנית ב.מ.וו לישראל. האירוע שנערך בגן השקמים במושב בני ציון, היה משולב ללקוחות ב.מ.וו בישראל ולמחזקי כרטיס הפלטינה של ^לאומי קארד^, הוצגו לראשונה שני הדגמים החדשים והמעניינים של ב.מ.וו לשנת הדגם הקרובה – X3 וסדרה 6. את עיקר הסקרנות משכה סדרה 6 החדשה. לאחר שהצלחתי לפלס דרכי אל הקופה החדשה (645, אגב) דרך שלל ילדים ומבוגרים פעורי עיניים מול יצירתו של כריס באנגל, התמקמתי במושב הנהג. סביבת הנהג מעוצבת בצורה אלגנטית מאד עם נגיעות אלומיניום ועץ בדיוק בכמות הנכונה. לוח המחוונים כולל אך ורק מד מהירות ומד סל^ד כשיתר הנתונים, כולל אלו של מחשב הדרך, מוצגים בצג דיגיטלי השוכן בין שני המחוונים. טוב לדעת שמערכת הi-DRIVE זהה לזו המשופרת שהוצגה לא מכבר בסדרה 5 החדשה. הממשק נוח בהרבה מזה שמצוי בסדרה 7 אך אפילו לפריק טכנולוגיה כמוני נדרשו כמה דקות ארוכות כדי להבין את נבכי נפשה של המערכת (ותודה למהנדסי ב.מ.וו שציידו את המערכת בכפתור המאפשר לחזור בכל מצב לתפריט הראשי). המרווח מאחור לא רע ושני מבוגרים צנועי מידות כמוני יוכלו להסתדר שם. איכות ההרכבה והחומרים הייתה גבוהה מאד למעט משענת היד במושב האחורי שלא ממש הייתה מחוברת למקומה, אך זה פרט שולי מכיוון שמדובר במכונית מסדרת טרום-יצור שנועדה לתצוגה. אבל גם אם היא נועדה לתצוגה, לא זה מה שמנע בעדי להניע את מנוע ה- V84.4 ל', רק לשם ההנאה מהצלילי הכוח (והרחקת והפחדת אותם ילדים שצרו על הרכב והביטו בי במבטי קינאה). אז סדרה 6 החדשה כאן ועכשיו; היא אמנם לא הושקה רשמית אך כבר הוזמנו 8 יחידות (בניגוד לפרסומים במקורות אחרים, אגב) וזה הישג נאה למדי בהתחשב בכך שהמחיר ההתחלתי עומד על 767,000 ש^ח. מטרים ספורים מה-645 חנתה הX3. היא קיבלה פחות התענינות מצד הקהל, למרות שלמעשה הייתה זו החשיפה הרשמית הראשונה שלה אחרי תערוכת פרנקפורט. המידות קרובות לאלו של ה-X5 אך האחות הקטנה נראית ספורטיבית יותר, במיוחד בזכות חצאיות ופגושי הפלסטיק הכהה והגגון האינטגרלי. ניכר בסביבת הנהג שנעשה ניסיון להשוות לה מראה צעיר ותכליתי, בין היתר על ידי נגיעות אלומיניום במקומות הנכונים וחומרים מחוספסים; אך למרות הכל זו עדין סביבת נהג בימרית טיפוסית (ולשמחתי בלי i-DRIVE). איכות ההרכבה טובה מאד, המרווח מאחור גדול וישנם פטנטים למשפחה המטיילת. סביר להניח שהיא תטייל בעיקר בכביש מכיוון שה-X3 נועלת צמיגים בחתך 50 עם סולית כביש ברורה, והמפרט הוא של רכב פנאי רך עם מרכב אחוד, מיתלים נפרדים וגחון נמוך ופגיע. הגרסה שנכחה הייתה 3.0 ליטר טורבו-דיזל עם גיר ידני בן 6 מהירויות, לא ממש הבחירה המועדפת על הלקוח הישראלי; לארץ יגיעו, כמובן, התיבות האוטומטיות בלבד. מחירים עדין אין מסיבה פשוטה – הייצור של ה-X3 יתחיל רק בראשית 2004 והיבוא יתחיל רק כמה חודשים מאוחר יותר. במקום הוצגו שלל דגמי ב.מ.וו המיובאים לארץ, כולל גרסת העילית של סדרה 7, הלא היא ה-760 שמיובאת באופן שוטף והוזמנו ממנה כבר 6 יחידות. נערכו גם נסיעות התרשמות קצרות, קצרות מידי, שלא הספיקו עבורי כדי למצות ולהבין את ההגה האקטיבי של סידרה 5 החדשה – אבל הספיקו לי כדי להעמיק את רגשי החיבה העזים שלי כלפי המיני קופר...