לפני כשבועיים הצגנו בפניכם את ה'איבוקי' הקטנה, במסגרת הדיווח על תצוגת מאזדה בתערוכת טוקיו. עכשיו מגלה מאזדה עוד פרטים אודות המכונית המעניינת, שבהחלט עשויה לבשר על כיווני-הפיתוח למחליפת ה-MX-5. האיבוקי היא, כאמור, מכונית זעירה – קטנה משמעותית מה-MX-5, למרות בסיס גלגלים ארוך יותר של 2.33 מ' לעומת 2.27. האורך הכללי הוא 3.64 מ' בלבד, כ-35 ס^מ פחות מה-MX, בזכות סרחים-עודפים קצרים ביותר. חישוקי ^18 (עם צמיגי 215/40 המסוגלים לתפקד גם כשהם מפונצ'רים) ממלאים את בתי הגלגלים ותורמים להופעה האגרסיבית, עם מפסק-גלגלים רחב. בסיס הגלגלים המוארך איפשר למקם את המנוע מאחורי ציר הגלגלים הקדמיים, מיקום המכונה Front-Midship ותורם למרכוז המשקל ולהקטנת מומנט האינרציה בציר הסבסוב – כמו ב-RX-8, למשל. על-ידי כך מקבלים, לדברי מאזדה, תכונות ניהוג מהנות ומתגמלות במיוחד. ^הכוונה שלנו עם האיבוקי היתה לקחת את ערכי מכוניות הספורט של מאזדה לקיצוניות^, אמר אחד מחברי צוות הפרוייקט. האיבוקי מצויידת במערכת הנעה היברידית. המנוע הבסיסי הוא 1.6 ל' בנזין, שקיבל רכיבים מתקדמים כמו מערכת שסתומים עם תזמון והרמה משתנים לכל השסתומים, פליטה ויניקה. בנוסף מצויידת האיבוקי במנוע חשמלי הנטען בזמן בלימה, כמקובל במערכות מסוג זה. בעת עמידה מופסקת אוטומטית פעולת מנוע הבנזין. ההספק הכולל של שני המנועים יחד מגיע ל-180 כ^ס. על-מנת לפנות מקום למנוע במיקומו האחורי, ולמערכת ההיברידית, נקטה מאזדה בצעד מעניין ומיקמה את מזגן האויר מאחורי המושבים. המערכת מספקת בקרת אקלים מפוצלת ימין-שמאל; פתחים בגב המושב ובמשענת הראש מספקים זרמי אויר ממוקדים לצינון מקומי של הנוסעים, ופתחים נוספים בצידי המושבים מצננים את איזור הירכיים. המושבים, אגב, מכילים גם רמקולים של מערכת השמע. הפנסים הקדמיים הם מסוג LED. עד כמה כל זה קשור ל-MX-5 הבאה? מאזדה מגדירה את האיבוקי כ-Near Future Concept. תסיקו מזה מה שאתם רוצים...