זהו העתיד, על פי מרצדס. רכב המחקר F 500 שתציג מרצדס בתערוכת טוקיו אמור לתת לנו מבט ותובנות אל הטכנולוגיה האוטומטיבית של המחר – ומעבר לו. מוסווה כסדאן גדולה בתצורת ^פאסטבק^, ה-F 500 הוא למעשה מעבדת מחקר ניידת שמראה יותר מתריסר רעיונות חדשניים בתחומי בטיחות, מערכת הנעה ונוחות. הרשימה כוללת מערכת ראיית לילה עם פנסי לייזר אינפרא-אדום, בקרת מצערת ובלמים אלקטרונית, דלתות דו-כיווניות, מערכת אולטראסאונד, עמוד פנימי לחיזוק המבנה ועוד. ה-F 500 הוא רכב גדול, עם בסיס גלגלים של 296.5 ס^מ ואורך כללי של כמעט 510 ס^מ. השימוש בדוושות מצערת ובלמים אלקטרוניו תאפשר לנצל טוב עוד יותר את המרחב הפנימי, שמציע מרווח-רגליים עצום לנוסעים מאחור. מערכת תצוגה מיוחדת מקרינה סוגי מידע שונים במשולב תוך הסתייעות במראה שקופה-למחצה. מערכת המידע לנהג מבוססת על אולטראסאונד, ותפעול המערכות נעשה תוך שימשו בפקודות קוליות. היתרון במערכת האוטראסאונד הוא בכיווניות – רק הנהג שומע את ההתראות וההכוונות שמספקות מערכת הניווט, מידע על תנועה ועוד מקורות מידע מבוססי שמע. מערכת תאורת הלילה מבוססת על זוג פנסי לייזר ומצלמת אינפרא-אדום. התמונה, המספקת מידע לטווח של 150 מ', מוקרנת לנהג בצג יעודי. הרכב הנסיוני מצוייד בהנעת כלאיים המשלבת מנוע דיזל ומנוע חשמלי, עם הספק כללי של כ-320 כ^ס. צריכת הדלק נמוכה בכ-20% בהשוואה למנוע טורבו-דיזל מקביל מסדרת ה-CDI הנוכחית של מרצדס.