שוויץ לא ממש מתחברת לנו ליצור מכוניות, בפרט מכוניות-על. הניטראליות המפורסמת של שוויץ באה לידי ביטוי בעולם הרכב בכך שתערוכת ז'נבה היא מהתערוכות החשובות בעולם – למרות שהלכה למעשה אין תעשיית רכב מקומית. הפעם האחרונה בה יוצרו מכוניות בשוויץ הייתה בשנת 1982 כאשר חברת מונטוורדי (Monteverdi) הפסיקה ליצר את מכונית ה-GT שלה. נכון שפראנקו סבארו המהולל והסדנה שלו באים גם הם משוויץ אך הם מעולם לא יצרו מכוניות של ממש אלא רק דגמי קונספט. אלא שלפני כ-15 שנים קם אדם בשם רנה בק (Rene Beck) והחליט לתכנן מכונית-על משלו. הוא גייס את חסכונותיו, לווה כסף מאביו והחל לתכנן את המכונית שתקרא לימים Orca C-113. למה C-113? ובכן C בשביל קופה, 1 מכיוון שזה הדגם הראשון ו-13 הוא מספר המזל של רנה. ומדוע אורקה? ובכן אורקה הוא לוויתן טורף; אפשר כמובן למצוא הקבלה למכונית המשחרת לטרף בכבישים, אך הסיפור האמיתי הוא כי ילדה קטנה שראתה את אב-הטיפוס טענה כי המכונית דומה ללוויתן מהסרט "לשחרר את ווילי". אנחנו אמנם לא רואים כל דמיון אבל נו, ילדים. בכל מקרה, זה היה רחוק מלהיות סיפור חפוז. לאט לאט, במוסך הביתי, בנה רנה שילדת אלומיניום קלה ומרכב סיבי פחם אוירודינמי, והמכונית החלה להתגבש. כאשר הגיע שלב השתלת המנוע בחר רנה בתחילה במנוע 2.3 ל' טורבו (המוכר לנו מדגמי ה-T5 השונים) של וולוו. הבחירה במנוע זה נעשתה מכיוון שפורד הביעה התעניינות בפרויקט, ואילו רנה מצידו רצה מנוע קל בהרבה ממנוע ה-4.6 ל' V8 – בחירה טבעית של יצרנים רבים, ע"ע אינוויקטה ו-MG – שפורד חפצה לנדב לו. מנוע ה-2.3 המוגדש שופר משמעותית עד שהניב הספק של 375 כ"ס, אב הטיפוס הוצג ונעשו ניסויים – אבל אז הודיעה פורד על פיתוח ה-GT שלה ובחרה שלא להמשיך את הקשר עם אורקה. אך רנה בק לא אמר נואש. הוא מצא תחליף מצויין – מנוע ה-4.2 ל' V8-ביטורבו ששוכן באודי RS6. מנוע זה מתקדם משמעותית מהמנוע של פורד ובעיקר קל יותר, ולכן התאים לדרישות המשקל הנמוך של רנה. בסיוע סדנת MTM הגרמנית קפץ הספק המנוע ל-641 כ"ס ב-5,400 סל"ד בלבד. השידוך של תחנת הכוח הזו לרכב קליל (850 ק"ג בלבד, לטענת החברה) ואוירודינמי במיוחד (מקדם גרר 0.26, חריג מאד במכוניות מסוג זה), מביא אותה לביצועים מדהימים: 2.7 שניות מ-0 ל-100, 7 שניות בלבד עד 200 קמ"ש ו-15 שניות ל-300 קמ"ש! אבל האורקה לא נעצרת שם: ה-C-113 מגיעה למהירות מרבית של קרוב ל-400 קמ"ש לטענת מתכנניה. בכדי לעצור ממהירויות כאלה בדיוניות צוידה המכונית בבלמים הישר ממכוניות הפורמולה פורד. מה שברור הוא שהמכונית הרחיקה לכת מעבר לשלב התיאוריה. הדגם המצולם כאן נוסע, חוקי לכביש וקיבל רישוי. אבל בכל זאת זהו אבטיפוס. ואבטיפוס זה דבר מאד נחמד, אבל כאלו כבר ראינו מבלי שהצליחו להגיע לשלב הייצור. אך הפעם הפנים של ה-C-113 מיועדות ליצור. לפי התחזיות האופטימיות, אם הכל ילך כשורה יתחיל באפריל שיווקה של המפלצת הזו באירופה. המחיר? החל מ-280 אלף דולרים. רשימת האופציות שיוסיפו למחיר כוללות מזגן (!) ונגן CD (!!), וכמו כן לגיר סיקוונסיאלי בן תשעה (!!!) הילוכים במקום הסיקוונסיאלי 7 הילוכים "הרגיל". לרנה בק יש תוכניות נרחבות לעבורה, כולל שיווק בצפון אמריקה ואפילו גרסת רודסטר עתידית. בכל מקרה, נייטראלי אי אפשר להישאר אל מול מכונת הביצועים הזו.