סביר להניח שאת השם ^מיצואוקה^ לא שמעתם מימיכם, אבל מדובר בחברה שהוכרה רשמית כיצרנית-הרכב העשירית ביפן. מיצואוקה מעסיקה יותר מ-400 עובדים ומייצרת משהו כמו 100 מכוניות בחודש, ואפילו מייצאת קצת להונג-קונג וארה^ב. החברה הוקמה ב-1968 ואת המכונית הראשונה מתכנון עצמי הוציאה ב-1981. בהמשך התמחתה החברה ברפליקות כמו של פורשה ספידסטר, על בסיס מכלולים יפניים מודרניים צנועים. הפריצה הגיעה ב-1990 עם השקת ה-Le-Seyde, מעין רפליקה נאו-קלסית באורך של יותר מ-5 מטר (ובסיס גלגלים של 3.42 מ'!), אך על בסיס מכלולים של דגם סדרתי של ניסאן, כולל מנוע 2.0 ל' בעל 4 ציל' במקום V8 אמריקני רועם. המכונית מיוצרת עד היום. בהמשך השיקה מיצואוקה עוד מכוניות בעיצוב רטרו על בסיס מכוניות יפניות נפוצות, כמו ה-Viewt מ-93' המבוססת על ניסאן מייקרה, אשר ביססו את החברה היטב ואפשרו לה לפתוח רשת סוכנויות ברחבי יפן. ב-1994 הושקה ה-Zero 1, רפליקה של הלוטוס 7 המיתולוגית עם מכלולי מאזדה MX-5, שיצורה נמשך עד 2002. עוד מכונית מעניינת היא ה-K2, רפליקה של המסרשמיט משנות ה-50, שהוצגה ב-1998. כיום מייצרת מיצואוקה 5 דגמי מכוניות וכן מספר מכוניות-מיקרו; בנוסף, החברה היא המפיצה ביפן של המונית הלונדונית, TX. בתערוכת טוקיו תציג מיצואוקה שתי מכוניות מעניינות. האחת היא ה^אוצ'ורי^ (Ochori), ^נחש-ים^ אם הצלחנו להבין נכון את משמעות השם. מדובר במכונית-ספורט אקזוטית עם מנוע מרכזי (V6 צנוע-יחסית בנפח 3.3 ל'), בעלת אורך של כ-4.60 מ', רוחב מעל 2 מ' וגובה של 1.14 מ' בלבד. הגרסה הראשונה של האוצ'ורי הוצגה בתערוכת טוקיו לפני שנתיים, ובינתיים עברה שינויים קלים לקראת שלב הייצור הסדרתי – בלי שנאמר מתי שלב זה אמור להגיע. דגם חדש לגמרי הוא ה-Nouera, המכונית הגדולה ביותר שייצרה מיצואוקה עד היום, באורך כללי של 4.88 מ'. למרות הממדים הנכבדים, המנועים המוצעים הם 2.0 או 2.4 ל' בלבד; תהיה גם גרסת הנעה כפולה, כמקובל ביפן. המכונית בהחלט מיועדת לייצור והיא מספיק חשובה עבור מיצואוקה כדי לזכות לאתר יעודי, שיפתח בתוך יומיים לציבור. קוראי היפנית שביניכם מוזמנים ללמוד עוד על מיצואוקה באתר הבית שלה.