הולדן לא נחה לרגע. לאחר שהוציאה ממש זה עתה שני דגמי הנעה-כפולה חדשים, אדוונטרה וקרומן קרוס 8, הגיעה תורה של זרוע-הביצועים של הולדן, Holden Special Vehicles ובקיצור HSV, להראות את נחת זרועה. HSV מתמחה בגרסאות יורקות-אש של דגמי הולדן, שחלקם רחוקים מלהיות קוטלי-קנים גם במצבם הסדרתי; כאשר עומד לרשותך מנוע V8 של GM, ה-LS1 המפורסם של הקורבט, הרי שיש לך גם נקודה התחלתית טובה וגם בסיס מצויין וכמעט בלתי-מוגבל לשיפורים. גרסאות HSV החזקות ביותר מציעות למעלה מ-400 כ^ס – טנדרים מגודלים ומכוניות סלון כבדות שמאיצים מ-0 ל-100 באזור 5 שניות. בתערוכת סידני שנפתחה השבוע הציגה HSV שני דגמים חדשים, המצויידים – לראשונה – בהנעה כפולה. ה^אוואלאנש^ ('מפולת שלגים', ואין כל קשר לטנדר של שברולט באותו שם) הוא גרסה שרירית של האדוונטרה הטריה, אשר מגיעה כבר במקור עם מערכת ההנעה הכפולה Cross Trac שפותחה על-ידי הולדן באופן עצמאי. הספק מנוע ה-V8 הועלה מ-320 לכ-370 כ^ס – חיוני ברכב קרוסאובר ששוקל 2 טון, אם רוצים לקבל ביצועים טובים – ויחד עימו שודרגו מרכיבי השילדה: המיתלים מוקשחים, הצמיגים הם 245/45 על חישוקי ^18 רחבים, הבלמים מוגדלים עם מערכות משופרות מבית AP Racing. מערכת הקרוס-טראק מכויילת לחלוקה קבועה של 62% לאחור ו-38% מלפנים, לקבלת תכונות ניהוג ^ספורטיביות^. תיבת ההילוכים – אוטומטית בלבד, עם 4 הילוכים. הדגם השני מפתיע יותר: HSV נטלה את דגם הקופה הסדרתי של הולדן, המונארו (עליו מבוסס הפונטיאק GTO), והעניקה לו את אותה מערכת הנעה 'קרוס-טראק'. גרסת ההנעה האחורית הרגילה של HSV לדגם זה מכונה פשוט 'קופה' ומגיעה עם 390 כ^ס; גרסת ההנעה הכפולה זכתה לכינוי 'קופה 4' והמנוע כאן מעט יותר חלש, אותו הספק כמו באוואלאנש, דהיינו כ-370 כ^ס, וגם כאן התיבה היא אוטומטית בלבד, כמו בקופה הקרבית המונעת-מאחור של HSV, גם כאן המיתלים מוקשחים ומונמכים, והמכונית הגדולה (בסיס גלגלים 2.79 מ', אורך 4.79, משקל 1,800 ק^ג) מתגלגלת על חישוקי ^19 עם צמיגי פירלי P-Zero במידה 245/35. בגלל המשקל, נדרשות 6.1 שניות להאצה מ-0 ל-100 קמ^ש – אבל הולדן מתגאה בכך שעל משטח כורכר בלתי מהודק נרשמה למכונית תאוצה יפה כמעט באותה מידה: רק 6.4 שניות מ-0 ל-100. האוואלנש יוצא לשוק כבר בדצמבר הקרוב; הקופה 4 ישווק החל מיוני 2004. לא, לא אצלנו.