דוראנגו 2004: סנונית במשקל כבד - אוטו

דוראנגו 2004: סנונית במשקל כבד

דודג‘ החלה לייצר את הדגם החדש של הדוראנגו. לא, אין לו דיזל. לא, הוא לא מגיע ארצה. ולמה זה חשוב? כי הוא רק הסנונית הראשונה

בתחום רכבי-הפנאי המגודלים, סגמנט שוק אולטרא-רווחי בשוק האמריקני, קבוצת קרייזלר מפגרת מזה שנים אחר המתחרות הביתיות, פורד ו-GM. לנציגה של קרייזלר בתחום, דודג', יש שגריר בודד בשדה המשחק החשוב הזה, הדוראנגו – ולכבוד 2004 יוצא דגם חדש לגמרי, אשר שיווקו בפועל מתחיל בנובמבר. בשבוע שעבר החל ייצור הדוראנגו המחודש, ונשיא קרייזלר דיטר זצקה השיק את קו הייצור בכבודו ובעצמו; מה פתאום? לא כל כך בגלל הדוראנגו, שגם עבור האמריקנים כנראה אינו משמעותי במיוחד, אלא כי הוא פותח סדרת השקות מתוכננות של עשרה (!) דגמי קרייזלר חדשים עד סוף 2004 (!!), כולל כמובן מותגי דודג' וג'יפ. זה עומד להיות, כך אנחנו חושבים, מעניין. הדוראנגו החדש יושב על פלטפורמה חדשה לגמרי, שבשלב זה לפחות משרתת אותו בלבד. הוא גדול משמעותית מקודמו, עם בסיס גלגלים שצמח בכ-8 ס"מ; האורך הכללי גדל ב-18 ס"מ, הרוחב והגובה ב-8 ס"מ. מנוע ה-V8 הגדול של הדגם הקודם בנפח 5.9 ל' הוחלף במנוע HEMI חדש, עם פחות נפח (5.7 ל') אך הרבה יותר הספק – 335 כ"ס לעומת 245. אל מנוע ה-V8 הקטן יותר, 4.7 ל'/230 כ"ס שהיה הבסיסי בהיצע של דגם היוצא, מצטרף V6 בנפח 3.7 ל' בעל 210 כ"ס שנלקח מהג'יפ צ'רוקי. הדוראנגו מציע 3 שורות מושבים, כושר גרירה של עד 4 טון ונפח מטען מירבי של כמעט 3 מטרים מעוקבים – בהחלט נתונים אמריקניים הגוברים, לדברי קרייזלר, על מתחרים כמו שברולט טאהו או פורד אקספדישן. יש גם מיתלה אחורי חדש עם קפיצי-סליל, ומערכת הנעה כפולה מתקדמת (עם אפשרות לתיבת העברה בעלת Low).
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות