לקח הרבה זמן לפולקסווגן להגיב לגל המסחריות הקטנות המודרניות. בזמן שחלף הספיקו הברלינגו (שהתחילה את המהפכה) והקנגו לעבור מתיחת פנים, פיאט ופורד הצטרפו לחגיגה ורק הקאדי הקשיש של פולקסווגן נותר הרחק מאחור. לא עוד. בתערוכת אמסטרדם שתערך בחודש אוקטובר תציג פולקסווגן את הקאדי החדש – שכיאה לדור החדש של המסחריות הקטנות כבר מציע את מבנה ה"מונוספייס" המוכר, עם גג בגובה אחיד. ותא נוסעים/מטען רב שימושי. הדגם החדש מתבסס על פלטפורמת הדור החמישי של הגולף והטוראן, מה שמאפשר לו לחלוק 50% מהחלקים עם אותם דגמים – ולהציע מידות נדיבות. הקאדי, שיוצע בגרסאות ואן סגור וקומבי, ארוך ממתחריו הישירים לקטגוריה. למעשה הוא קצר רק מהגרסה הארוכה של הפורד קונקט: אורכו 440 ס"מ (טורנאו קונקט: 428 ס"מ; ברלינגו – 414 ס"מ). בסיס הגלגלים נמתח על פני 268 ס"מ – כמו בטוראן – וזה קצר בס"מ בודד מהברלינגו אך ארוך משל הקונקט (בקצת) או הדובלו (בהרבה). נפח המטען בגרסת הואן הסגורה הוא 3,200 ל' – שוב, יותר מאצל המתחרות שמגיעות ל-2,800-3,000 ל'. בגרסת הקומבי אפשר, לאחר קיפול שורת המושבים האחורית, להגיע לנפח מטען של 2,305 ליטר. המשקל המרבי המותר להעמסה הוא 750 ק"ג, וגם כאן זהו יתרון לעומת המתחרות שמגיעות עד 625 ק"ג בלבד. אופציה מעניינת שמתאפשרת על-ידי האורך הנדיב של הקאדי, ואשר תהווה בודאי יתרון משמעותי בשוק הישראלי, היא האפשרות להתקין שורת מושבים שלישית שמעלה את מספר הנוסעים הכללי ל-7 מושבים. בהקשר זה נציין כי ידוע לנו שגם בפיאט עובדים על גרסת 7 מושבים של הדובלו. הקאדי החדש מציע בחירה בין שני מנועי בנזין שלא ממש מעניינים אותנו (1.4 ליטר 75 כ"ס ו-1.6 ליטר 102 כ"ס), או שני מנועי דיזל ששניהם מעניינים – 2.0 ל' SDI עם 70 כ"ס או 1.9 ל' TDI עם 105 כ"ס. תיבות ההילוכים כרגע ידניות בלבד. הקאדי החדש שהוא התוצר העצמאי הראשון של חטיבת המסחריות של פולקסווגן, והוא ייוצר במפעל בפוזנן שבפולין. השיווק יחל בתחילת 2004 באירופה וככל הנראה קצת יותר מאוחר אצלנו.