מי שבקיא בהיסטוריה של סאאב יודע שמכוניות תצוגה הן דבר נדיר בחברה השוודית. למעשה עד לפני כשנתיים היו רשומים בהיסטוריה של סאאב רק 3 דגמי תצוגה. אולם בשנתיים האחרונות מרבה סאאב בדגמי תצוגה מסיבה פשוטה: הרצון להפגין נוכחות בפני הקליינטים. ולמה להפגין פתאום נוכחות? הרי סאאב הייתה נחבאת אל הכלים רוב שנותיה וצברה לה גרעין מעריצים מושבע. ובכן כיום גרעין מעריצים לא מספיק וצריך למכור בשביל להיות רווחי. ובשביל למכור, במיוחד בפלח הפרימיום, אי אפשר להיות אנונימי. וזה מביא אותנו אל עוד מכונית-רעיון מבית סאאב. בתערוכת פרנקפורט הקרובה תציג החברה האסצנטרית את ה-9-3 Sport-Hatch, שמוגדרת אמנם כמכונית קונספט – אך די ברור שזהו יותר מרמז לגבי גרסת סטיישן העתידה להופיע בקרוב. סטיישן היא תצורת מרכב יעילה ומאד שכיחה בארצות נכר וסטיישן היא גם התמחות של המתחרה מבית, וולוו. גם לסאאב עצמה יש סטיישן בהיצע, אך רק של ה-9-5 הגדולה יותר. כפי שניתן לראות בתמונה הספורט-האץ' משדרת ספורטיביות, בין היתר עם קו מותניים גבוה ועולה, חישוקים מגודלים ומיני ספויילר בקצה הגג. המנוע של הספורט-האץ' הוא 2.0 ליטר, מוגדש כמובן וכצפוי, עם 250 כ"ס. מנוע זה יעשה את דרכו בקרוב גם אל ה-9-3 הסדרתית. על הצד הספורטיבי כבר עמדנו – מה עם הצד הפרקטי, שהוא עיקר הרעיון בסטיישן. נפח תא מטען של לפחות 1,200 ליטר מתקבל לאחר קיפול שני המושבים האחוריים. רגע, שני מושבים? אכן. הספורט-האץ' היא סטיישן ל-4 בדגם התצוגה אבל סביר להניח שגרסת היצור תהיה עם מושב חמישי. הגרסה הסדרתית אמורה להיחשף בעוד כחצי שנה, נקווה שעם גג הזכוכית הגדול שבמכונית התצוגה.