אלה הן התמונות הרשמיות של היגואר-סטיישן הראשונה אי-פעם – X-טייפ סטיישן. יגואר חשפה אתמול את המכונית לקראת הצגת-הבכורה הציבורית שלה, ב-9 בספטמבר בתערוכת פרנקפורט הקרובה. עד לאחרונה לא חרגה יגואר מהנתיב השמרני והמסורתי שאפיין את המותג מאז ומעבר, וייצרה אך ורק מכוניות יקרות ויוקרתיות – סדאן, קופה וקבריולה – עם מנועי בנזין גדולים. אלא שאז הוחלט שקשה להתמודד מול מותגי-היוקרה האחרים, בעיקר ב.מ.וו ומרצדס, עם קו מוצרים כה מצומצם. אם תרצו, יגואר – ובעצם פורד, בעלת-הבית – החליטה לרדת מהאולימפוס. הצעד הראשון היה ה-X-טייפ הקטנה-יחסית, ולא מכבר התבשרנו שה-X תהיה היגואר הראשונה בהיסטוריה שתקבל מנוע דיזל (של המונדיאו), כאשר בהמשך תקבל גם ה-S-טייפ מנוע דיזל חדש לגמרי הנמצא בפיתוח. עכשיו מגיע הצעד הלוגי הבא: סטיישן. בניגוד לישראל, השוק האירופי אוהב סטיישנים. בסגמנט D (משפחתיות גדולות) אליו שייכת ה-X-טייפ, רבע מהמכירות באירופה הן של גרסאות סטיישן, ומרכיב חשוב בהחלטה של הקונים, על פי מחקרי יגואר, הוא סטייל – ויגואר בונה על כך של-X-טייפ סטיישן יש סטייל בשפע. ה-X-סטיישן דומה לגרסת הסדאן במפרט הטכני (הנעה כפולה בגרסאות המנוע היותר-גדולות, היצע מנועים הכולל דיזל וכו'). בין המאפיינים נמצא דלת אחורית מפוצלת, כאשר החלון האחורי נפתח בנפרד, ומסילות-גג אינטגרליות לנשיאת ציוד. הצגת הבכורה תערך כאמור בפרנקפורט, השיווק בפועל – באביב 2004.