מתיחת פנים לאלפא 156 - אוטו

מתיחת פנים לאלפא 156

כשאין בררה וצריך לרענן מכונית מצליחה פנו אלפא לג‘וג‘ארו – ולמכונית התצוגה בררה. יש גם דיזל סופר-חזק, והאותיות TI חוזרות

תביטו עליה טוב. הייתם מאמינים שה-156 היפיפייה כבר כמעט בת 6? וכשנמצאים בגיל מתקדם שכזה והתחרות גוברת צריך לעדכן. לכן עברה עתה ה-156 על שתי גרסותיה, הסדאן והספורטוואגון, מתיחת פנים קלה, עיצובית ומכנית. בפני אלפא עמדה התלבטות גדולה, כיצד לעדכן את המכונית בלי לפגוע במקור המוצלח – אבל עדיין להציע ריענון. למזלה של אלפא ישנה סדנא גדולה ששמחה לקבל עליה את המשימה, 'איטלדיזיין' של ג'ואג'ארו. השינוי העיקרי נעשה בחרטום שקיבל השראה ממכונית התצוגה ^בררה^, אף היא של איטלדיזיין. הגריל הוגדל והודגש וכך גם התפיחה שמלווה אותו לאורך מכסה המנוע. יחידות התאורה חדשות וצרות יותר וישנו גם ספוילר קדמי חדש עם פנסי ערפל מעודכנים. אפשר לשים לב שה-156 קיבלה, סוף סוף, מראות בצבע הגוף. את האגף החיצוני משלימים חישוקים חדשים ויפיפיים. מבפנים נעשה שידרוג לקונסולה המרכזית ונוספו גוונים חדשים לגימור הפנים. אבל ליבה של כל אלפא הוא המנוע. הפעם היה תור מנוע הדיזל לעבור שידרוג. מנוע חמשת הצילינדרים 2.4 JTD קיבל טכנולוגיית מולטיג'ט (השני במנועי אלפא, אחרי ה-1.9 לפני כחצי שנה) וראש מנוע חדש עם ארבעה שסתומים לצילינדר, מה שהקפיץ את ההספק מ-150 ל-175 כ^ס – יותר ממנוע הבנזין של קבוצת פיאט בתצורה ונפח דומה! המומנט, אגב, עומד על 39.3 קג^מ ב-2,000 סל^ד. כל זה אומר על הכביש זינוק ל-100 ב-8.3 שניות ומהירות מירבית של 225 קמ^ש. גם יופי, גם ביצועים וגם חסכון. בשאר המנועים בהיצע לא חל שינוי (1.6 ו-1.8 טווין ספארק עם 120 ו-140 כ^ס, 2.0 JTS עם 165 כ^ס, 2.5 V6 עם 192 כ^ס; ובדיזל – 1.9 JTD בעל 115 כ^ס ו-1.9 16V מולטיג'ט עם 140 כ^ס, בנוסף ל-2.4 החדש). יחד עם מתיחת הפנים מחזירה אלפא את האותיות המיתולוגיות TI להיצע, ולא רק ב-156 אלא גם בספורטוואגון וב-147. בגלגול הנוכחי האותיות הללו מייצגות רק רמת-גימור ספורטיבית במיוחד, כולל בין היתר חישוקי ^17 וצמיגים רחבים בחתך 45. ה-156 המתוחה תשווק החל מחודש יולי בסוכנויות באירופה, וקצת יותר מאוחר אצלנו – רק עם מנועי הבנזין, כמובן.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות