השנה חוגגת קייטרהאם יובל 30 לייצור ה-7 האגדית, מאז עבר היצור אליה מידי לוטוס ב-1973. השבועון הבריטי 'אוטוקאר' העניק לקייטרהאם, בתזמון מושלם, מתנת יום-הולדת: שיא עולמי חדש. מדי שנה עורך השבועון מבחן רחב-היקף בו מתמודדות הטובות שבמכוניות-העל במבחן-ביצועים קלסי: מיאוץ מעמידה למהירות של 100 מייל לשעה – ועצירה חזרה עד לעמידה. את השיא העולמי החזיקה... קייטרהאם, עם תוצאה שנקבעה בשנה שעברה – 11.44 שניות. הישג מדהים זה נקבע עם גרסת-העילית של הקייטרהאם 7, ה-R500, שמכונה כך על שום יחס ההספק-משקל שלה – 500 כ^ס לטון. לשם השוואה, במכונית 1600 משפחתית אוטומטית יחס זה עומד על מתחת ל-100 כ^ס לטון, ואפילו במכונית-על אקזוטית כמו פורשה GT2 אנו מדברים על סביבות 300 כ^ס לטון בלבד. את הנתון יוצא הדופן משיגה ה-R500 בזכות משקל קל ביותר – 460 ק^ג בלבד; מדובר במכונית ספרטנית ומינימליסטית ביותר בבסיסה, וגרסה זו מיוצרת בעבודת-יד תוך שימוש רב בחומרים אקזוטיים. המנוע גם הוא קל-משקל, 1.8 ל' מסדרה K של רובר (הפופולרית מאד בקרב יצרנים בריטיים שונים), שטופל כדי להפיק 230 כ^ס. לפני שלקחה קייטרהאם את השיא, אגב, הוא הוחזק בידי מקלארן: ה-F1 הסופר-אקזוטית (והסופר-יקרה) קבעה ב-1999 תוצאה של 11.5 שניות. ובכן השנה התייצבה שוב ה-R500 לתחרות הקלסית, וכדאי לשים לב למספרים. את מחסום ה-60 מייל לשעה היא חצתה בתוך 3.47 שניות, וזה דווקא היה איטי במקצת – ב-3 מאיות השניה – מהתוצאה שנקבעה בשנה שעברה. ל-100 מייל לשעה, כ-160 קמ^ש, היא הגיעה בתוך 7.26 שניות בלבד (!!), חצי שניה מהר יותר מתוצאת 2002 – והבלימה דרשה כ-4 שניות נוספות. בסיכום – 11.25 שניות, שיא עולמי חדש! עורך המבחנים של 'אוטוקאר' אמר על ההישג: ^אני בספק אם אפילו מיכאל שומאכר באנזו פרארי יוכל לשפר את התוצאה שנקבעה כאן^.