במטרה להגביר את כוחה מול המתחרות החדשות בסגמנט המשפחתיות הגדולות, מעבירה פורד את המונדיאו המצליחה (בחו^ל, אצלנו קצת פחות) מתיחת פנים. חיצונית לא שונתה המונדיאו הרבה – אין ממש צורך, היא עדין נחשבת לנאות בקטגוריה – אבל בכל זאת השבכה זכתה לעיטור כרום למראה יוקרתי. ישנן מראות חדשות, פנסים אחוריים שונים במקצת, ופסי חיכוך חדשים. מתחת לעור ישנם מספר חידושים שהעיקרי בהם הוא מנוע 1.8 הזרקה ישירה, לראשונה בפורד. המנוע מניב הספק נאה של 123 כ^ס ו-17.3 קג^מ, ופורד טוענת לשיפור של 18% בצריכת הדלק. חידוש חשוב יותר לשוק המקומי הוא התווספות תיבת הילוכים אוטומטית 5 מהירויות עם אפשרות לתפעול ידני, ובכך סוגרת פורד את הפער ממובילות הקטגוריה ומשפרת את סיכוייה של המונדיאו בקרב על הצרכן הישראלי. תיבת הילוכים ידנית 6 הילוכים מוצעת עכשיו כסטנדרט בגרסת ה-ST220 הקרבית וכאופציה במנועי ה-2.5 V6 וה-TDCi. כמו כן שודרגו החומרים בסביבת הנהג ולרשימת האופציות נוספו חיישני תאורה ומגבים (כמו ב-C5), ומושב בטיחות קדמי לילד. הדגם המחודש יוצע לקהל באירופה החל מחודש יולי. אצלנו נראה אותה מעט מאוחר יותר.