מזל טוב. מתקפת הדגמים החדשים של מפעל פיאט הנאבק על חייו ממשיכה במלוא המרץ – והפעם זהו תורה של ספינת הדגל, לפחות בכל הקשור למכירות: הפונטו. למעלה מחמישה מיליון יוצרו עד היום, ובמשך תקופה לא מעטה היא הובילה את המכירות באירופה בקבוצת הסופרמיני. להמשך הצלחת הדגם יש חשיבות עליונה עבור פיאט, בתקופה קריטית וקשה עבור הקונצרן. במפתיע, פיאט לא שינו מהותית את הממדים העיקריים במכונית החדשה. בסיס הגלגלים נותר כשהיה, 2.46 מ'; האורך בגרסת 5 דלתות צמח בכ-5 ס^מ צנועים, וממדי הרוחב והגובה נשארו זהים לדגם היוצא. גרסת ה-3 דלתות ממשיכה לשמור על עיצוב ומיצוב מובהקים משלה, ארוכה ב-4 ס^מ מהדגם היוצא, 3.84 מ' לעומת 3.80. עם זאת, פיאט טוענת לניצול יעיל עוד יותר מבעבר של מרחב הפנים, כך שהפונטו תמשיך להיות בין המרווחות בקבוצתה. העיצוב אינו מהפכני, ובולט בו החרטום המותגי החדש של פיאט, יותר כבד ומסורבל למראה מבדגם היוצא אך בהחלט בעל שייכות משפחתית לסטילו ולאוליזה. היצע המנועים זכה לרענון הן בתחום הבנזין והן בתחום הדיזל. את הפער הגדול בין מנועי ה-1.2 ל-1.8 ממלא עכשיו מנוע 1.4 ל' חדש (נפח מדוייק: 1,368 סמ^ק), עם הספק נאה של 95 כ^ס. מנוע זה מקבל, בגרסת ^ספורטינג^, תיבה ידנית עם 6 הילוכים. בתחום הדיזל מגיעים שני מנועי ^מולטיג'ט^ חדשים, פרי המיזם המשותף עם אופל: מדובר ב-1.3 ל' 16 שס' עם 70 כ^ס, ו-1.9 ל' 8 שס', 100 כ^ס. צריכת הדלק הממוצעת המוצהרת במנוע הקטן עומדת על 22.2 ק^מ לליטר! יש לציין כי זהו מנוע המסילה-המשותפת הקטן ביותר המוצע כיום בשוק. בנוסף לצמד מנועי המולטיג'ט מוצע גם ה-JTD המוכר בנפח 1.9 ל', כאן עם הספק צנוע של 85 כ^ס. בתחום תיבות ההילוכים, הפונטו החדשה מקבלת את תיבת ההילוכים הרציפה Speedgear של הדגם היוצא – לא פורט בינתיים באלו דגמים – וכן, לראשונה, תיבה מכנית-ממוחשבת המכונה Duallogic. כאן ניתן כמקובל לבחור במוד פעולה ידני-סקוונסיאלי, או אוטומטי; שלא כרגיל בסגמנט זה, במצב האוטומטי ניתן לבחור בין שני מודים – האחד לביצועים, השני לנוחות. כצפוי, חל שדרוג של ממש בתחום האבזור והציוד הבטיחותי. רשימה ארוכה של מערכות עזר ישמרו על נוסעי המכונית וימנעו מהנהג מלעשות שטויות – ABS, ASR, MSR ו-Hill Holder לעמידה נוחה בעליה. יוצעו מערכות תקשורת ובידור מתקדמות, עד 6 כריות אויר, בקרת אקלים מפוצלת ועוד רשימה ארוכה של אופציות.