אנחנו עטים עתה על עוד כביש משני מפותל והפעם זה כבר ממש קטע אספלט שאני בספק אם אפשר לקרוא לו כביש. זה המסלול שפיז'ו בחרו עבורנו, וזה נראה כמעט כרפליקה של סטייג' הראלי המופיע בסרט התדמית. אחרי שלוש אליפויות ראלי מותר להם, גם אם זו אינה מפלצת כפולת הנעה ומוגדשת (אם מישהו חשב על 205 T16, הוא אינו לבד). הסרט עסק בנושא הכלים של ז'יל פאניצי, שהיה ^חייב^ לעבור בסטייג' ממירוץ ראלי עם ה-206RC, כביכול, כדי להביא לז'יל מיודענו את הקסדה שנשכחה (ולעשות פוזות קיטש לסובבים). כאן אצלנו זה לא מאוד שונה, כי גם אני נאלץ לרדוף אחרי נהג מירוצים שנראה כאילו נוסע על זמן שאול. באוטו אחר זה היה נגמר מזמן ברע, אבל ה-RC משדרת כל כך הרבה ביטחון, צפויה ונשלטת אפילו בתנאים הפסיכיים של הכביש הזה. מדהים, אנחנו בגבול צרפת ספרד, חבל הבאסקים המרהיב ביופיו. ואין שניה אחת מיותרת להסיט מבט להרים הירקרקים מסביב. עם אספלט מחורץ ופצוע שרוחבו מספיק בקושי לרכב אחד, קטעי חצץ פתאומיים בעיקולים שגורמים ל-206 לצאת במחול פרוע וקצב כה מטורף, שעדיף לא להתפתות. כל הסטת תשומת לב מהנהיגה תסתיים בתהום. למרות שאנחנו בקצב שכנראה לא יכולתי לשמור עם אף אחת מבנות קבוצתה, נראה שהוא מתגבר כל העת. קל להחזיק את המנוע הנפלא הזה בתחום היעיל שלו, עם פעולה כה לינארית ומומנט כה מכובד בסל^ד נמוך. אך באטרף הזה אנחנו נושקים כל העת לקו האדום. מנתק ההצתה מתערב לעיתים תכופות , הידיים והרגלים מתזזות בהיסטריה בין הדוושות. להיות או לחדול. ובכביש כה מלהיב אי אפשר לחדול, תאמינו לי. הנהג לפני, בולם יותר ויותר מאוחר, תוך כדי הפעלת מאותתי החירום (מופעלים אוטומטית כשמזוהה בלימת חירום), מאיץ יותר ויותר מוקדם, מאלץ אותי להגביר את הקצב, עוד ועוד, עד שאני כמעט שומע בראש את הנווט מקריא הוראות. השרירים דואבים ורק ה- 206 נשארת אדישה, מראה לי עד כמה יכולת השלדה שלה גבוהה. גבוהה מכל קצב שנוכל לעמוד בו כאן. מצייתת כמעט בהתרסה לכל הסטת הגה ומתעלמת מכל פרובוקציה שאני טיפש מספיק לעשות. קשה לי לחשוב על מכונית הנעה קדמית שהיתה צולחת את הכביש הזה מהר יותר. וזה אומר הרבה על מי שאמורה להיות היורשת המודרנית של ה 205 GTI (וה 306 GTI-6 , העדיפה, אם תשאלו אותי), אם כי גם פיז'ו מודים שבעידן כה פוליקלי-קורקט מתקנות בטיחות, הם לא ממש יכולים או רוצים לייצר לה מחליפה. אבל הם בהחלט ניסו ליצור לה פירוש מודרני. לביאה עם שיניים חדות ופירוש מודרני כשהמשקל צמח בלמעלה מ-200 ק^ג, אומר כוח, הרבה כוח. 180 כ^ס ב-7000 סל^ד ו-20.6 קג^מ ב-4750. מספיק ל-7.4 שניות למאה ו-220 קמ^ש, אבל מרשים מכך הוא שכמעט 80% מהמומנט המרבי, 16.3 קג^מ, מושגים כבר ב 2000(!) סל^ד. מרשים. כדי להשיג זאת פיז'ו ליטשה ושייפה את מנוע 2.0 הליטר שמשמש את ה-GTI (עם 138 כ^ס) ועוד אי אילו דגמים. שסתומי היניקה זכו לתזמון משתנה, ראש המנוע עבר עיסוי והרפייה, סעפת היניקה הפכה דו שלבית בגיאומטריה משתנה ועל הפליטה הופקד אגזוז 4 ל-1 שפותח בשיתוף ^אמיטק^. תיבת 6 הילוכים לא באה בחשבון, כיוון שזה פוגע במהלך ההגה מפאת חוסר המקום (כמו ב-306), אך יחס העברה הסופי קוצר, כדי להתאים לדרישות הספורטיביות. ההילוך הראשון התארך כדי להתאים לפניות ^סיכת ראש^ הדוקות (וזה עובד נפלא, גם מכיוון שמנתק ההצתה הועלה, רק בראשון, ל-7300 סל^ד). כמובן שגיאומטרית המתלים שונתה בהתאמה: הקפיצים/בולמים הקדמיים הוקשחו ב 27% ומאחור הותאם מתלה חדש. כמו כן, הוחלפו החישוקים לכאלו במידה 17^, הממלאים את בתי הגלגלים עם צמיגי 205/40 סופר נמוכים. גם בפנים נעשו שינויים משמעותיים: מושבים ספורטיביים הדוקים, גימור קטיפה, ידית הילוכים מקוצרת, חומר דמוי קרבון. הכל מוצנע, אבל מכניס את הנהג לאווירה הנכונה. וזה עוד כלום לעומת המראה החיצוני. שנראה טוב בהרבה מהתמונות. עם החישוקים האלה וצמד פתחי המפלט הענקיים מאחור היא נראית קרבית, אתלטית ולא מצועצעת. החצאיות העמוקות בצבע הגוף והספוילר הקטן מאחור רק מוסיפים לה. קשה להתאפק אפילו מכאן, מחדרי במלון, איני יכול להתאפק שלא להציץ עליה בכל הזדמנות. גם עכשיו, כשהיא רק מחכה שאקח אותה לעוד נהיגה. לכבישים אחרים, לחוויות מטריפות. אתם תצטרכו לסלוח לי, ולקרוא את ההמשך במגזין ^אוטו^ הקרוב. כי אני לא יכול להתאפק, היא מתריסה מדי שם בחניה. עם היכולת שהיא מספקת בכביש הנכון, גם אתם לא הייתם מתאפקים.