בסוף הקיץ תחשוף מרצדס לעין הציבור את המיניואן החדש שלה, מחליף ה-V-קלאס והויטו – ובצעד מעניין, במקום הכינוי הנוכחי, העוקב אחר שיטת כינויי הדגם המקובלת במכוניות הפרטיות של מרצדס, מקבל המיניואן הגדול והמפואר שם של ממש: ויאנו. בכך משייכת מרצדס את המכונית, ויש להניח שלא במקרה, לצד המסחרי של דגמיה – כמו הואנאו, ספרינטר, ויטו וכו'. אותה מכונית חדשה משמשת כבסיס גם למחליף הויטו, שיצא לשוק במקביל. גם כיום, ה-V-קלאס והויטו הם למעשה אותה מכונית, בשינוי רמות אבזור ופאר כללי היוצרות את ההבדל בין המיניואן לואן; ההבדלה הזו תמשך גם הלאה, כאשר את הויטו ניתן יהיה לקבל כמיניבוס זעיר או כואן סגור. הויאנו/ויטו יוצע עם שני בסיסי גלגלים, 3.20 או 3.40 מ', ובשלושה אורכים, מ-4.75 ועד 5.22 מ'. הויאנו יקבל שני מנועי טורבו-דיזל עם 88 או 150 כ^ס, וצמד מנועי בנזין 6 ציל' עם 190 או 218 כ^ס. הויטו מקבל עוד מנוע דיזל. המנועים מוקתנים לאורך ותיבות 6 הילוכים ידניות או 5 הילוכים אוטומטיות מניעות את הגלגלים האחוריים – כן, זה בכל זאת מרצדס. מרצדס מתגאה ברמת בטיחות גבוהה בדגם החדש. הציוד התקני כולל בין היתר בקרת יציבות דינמית (ESP), בקרת סחרור בתאוצה (ASR), חגורות תלת-נקודתיות לכל הנוסעים, ואופציה לשפע כריות אויר כולל וילונות צד, בהתאם לתצורה ולמפרט. תא הנוסעים של הויאנו מתאפיין, בין היתר, בשיטת מסילות פשוטה ויעילה להתקנת והזזת המושבים. ניתן להתקין את המושבים בכל כיוון, כך שאפשר למשל לקבוע מצב ^ועידה^ בו הנוסעים בשורות האחוריות פונים זה אל זה. ניתן לבחור בשלוש רמות גימור ובמספר חבילות אבזור בהתאם לאורח-החיים האקטיבי יותר או פחות של בעל הרכב (חבילות אלו מכונות ^עסקים^, ^חיים^ ו^אופניים^). יש אפילו גרסת מחנאות, ואן-קמפינג המכונה ^מרקו פולו^. הויטו מכוון לצרכים פרקטיים יותר. כאמור, הוא מוצע כואן סגור, או כמיניבוס להובלת נוסעים מסחרית. בנוסף מוצע הויטו ^מיקסטו^, מן הסתם ^קומבי^ במרצדסית; הוא מיועד להובלת עד 6 נוסעים + מטען. נפח המטען המרבי מגיע ל-6.5 מטר מעוקב, לעומת 4.8 בדגם היוצא. רוחב הדלתות ורוחב תא המטען הותאמו במיוחד להטענה נוחה של פאלטים במידות אירופיות תקניות. בגרסת המיניבוס ניתן להסיע עד 8 נוסעים בנוסף לנהג, בנוספת מטען בנפח 970 ליטר. הV-קלאס והויטו יערכו את הופעות הבכורה שלהם במספר תערוכות עוקבות בסוף הקיץ, החל מתערוכת הקאראוואנים בדיסלדורף הנפתחת ב-29 באוגוסט, המשך בתערוכת IAA בפרנקפורט (13-21 בספטמבר) שתהיה מן הסתם האירוע המשמעותי ביותר, וכלה בתערוכת RAI לרכב מסחרי באמסטרדם מה-17 באוקטובר. ההזמנות יפתחו עוד קודם לכן, כבר ביוני, והשיווק יחל באופן הדרגתי החל מסתו שנה זו. המכוניות ייוצרו במפעל מרצדס בויטוריה שבספרד, שם מבוצעות הכנות להכפלת כושר הייצור הנוכחי.