הבוקר, יומיים אחרי שאולמות המכירה נפתחו לקונים והצטברו כבר הזמנות שלן 1,000 מכוניות (!), נערכה מסיבת עיתונאים להשקת המסחרית הקומפקטית החדשה של פורד בישראל. סדרת ה"קונקט" הושקה בסוף 2002, ועכשיו מגיעה אלינו – בינתיים, ועד הודעה חדשה, רק בגרסת ה'קומבי' המפוארת יחסית, העונה לשם הקצת-מסובך "טורנאו קונקט" (הגרסאות המסחריות הסגורות נקראות "טרנזיט קונקט"). היא משווקת עם מנוע טורבו-דיזל מסילה משותפת, 1.8 ל' TDCi, עם 90 כ"ס, בשני אורכי בסיס גלגלים (קצר, וארוך. נו, מה חשבתם). בשלב זה שתי הגרסואת מוצעות עם 5 מושבים, במחיר החל מ-114,000 ש"ח כולל מע"מ לגרסה הקצרה ו-124,000 לגרסה הארוכה. 'דלק' עובדים על תקינה לגרסת 7 מושבים של הטורנאו הארוכה, עם שורת מושבים שלישית בהתקנה מקומית. בדלק שורר בטחון עצמי רב לגבי הדגם החדש. "לא רק שנביא סוף לשליטה הצרפתית המוחלטת בשוק המסחריות הקומפקטיות – אנו נחייב את היבואנים האחרים לשינוי הערכות רציני", אמרו אנשי 'דלק', זאת לאור ההשענות המשמעותית של 'קרסו' ו'לובינסקי' על הקנגו והברלינגו/פרטנר. מה ש/ברור הוא שאלו יאלצו לבצע חושבים לאור התמחור של המתחרה החדשה מבית פורד, אשר משתחלת יפה לשווי שימוש 2 החיוני – עם מנוע טורבו-דיזל. "80-90% מהשוק הוא של ציי רכב", אומר אגמון. "את העסקים הקטנים רואים בעיקר בשוק המשומשות". אם אתה לא בשווי שימוש 2, אומר אגמון, אתה לא קיים – ולכן התמחור האגרסיבי. "מתח הרווחים שלנו במחיר זה נמוך ביותר, ומתקרב למחירי הפסד", מוסיף אגמון. 'דלק' יכולה להרשות זאת לעצמה כדי לחדור לשוק שהיקף מכירותיו מתקרב ל-10,000 יחידות בשנה טובה – כ-6,000 בתקופה הנוכחית. מתוך עוגה זו מתכוונים 'דלק' לנגוס נתח של 2,500-3,000 יחידות בשנת הדגם 2004. יעד שאפתני, אך הנראה בהחלט בר השגה. התרשמות נהיגה ראשונה כפי שנמסרה על-ידי נציגינו בהשקה הישראלית מספרת על מנוע מרשים, חזק ושקט למדי, עם תא נוסעים נעים – "מסחרי אך מהודר". פרטים והתרשמות נוספת – בהמשך.