קרייזלר תהיה הראשונה בין שלושת הגדולות מארה^ב שתחזור להנעה אחורית בהיקף גדול. אחרי תקופה ארוכה של השענות על פלטפורמות הנעה קדמית, ולא רק במכוניות עממיות וזולות – ע^ע קדילאק – בוחנות כל יצרניות ארה^ב מחדש את מדיניותן בנושא, כפי שניתן היה ללמוד ממכוניות-הקונספט שהוצגו בתערוכת דטרויט האחרונה (שברולט SS, פורד 427 וכו'). אצל קרייזלר, במיוחד, היה המעבר להנעה קדמית טוטאלי, בכל הקשור למכוניות-נוסעים רגילות, ודגמי ההנעה האחורית היחידים של הקונצרן היו טנדרים, SUV-ים – והוייפר... אתמול, במסגרת השקות מקדימות לקראת תערוכת ניו-יורק שתפתח לציבור מחר, הציגה קרייזלר את הסנונית הראשונה לקראת מעבר להנעה אחורית בקנה מידה גדול: ה-300C, מכונית-קונספט שבעקבותיה תגיע סדרה שלמה של מכוניות הנעה אחורית. ה-300C בגרסתה הסדרתית תהיה מחליפת ה-300M הנוכחית, כשהדגם החדש אמור לצאת לשוק בתחילת 2004 – יחד עם עוד דגם הנעה-אחורית חדש של הקונצרן, הדודג' מגנום. אנשי קרייזלר מספרים כי הם בוחנים את נושא החזרה להנעה אחורית מזה עשור, אבל רק המיזוג עם מרצדס אפשר התקדמות לכיוון. הקרוספייר היתה הראשונה שניצלה את מחסן-החלקים של מרצדס וניצלה פלטפורמת הנעה אחורית קיימת; לגבי ה-300C טרם נמסרו פרטים של ממש, אך אפשר בהחלט להניח שמרצדס תרמה יותר מאשר תמיכה מורלית. מה שכן ידוע בשלב זה הוא שמכונית הקונספט נשענת על דגמי ה^אותיות^ ההיסטוריים של קרייזלר (הראשונה בהם היתה ה-C-300 משנת 1955, שתצלומה מופיע כאן), עם מאפייני רטרו בעיצוב ובתצורה הבסיסית. בניגוד לדגמי קרייזלר הנוכחיים, המבליטים כולם את מוטיב ה-Cab Forward (תא נוסעים קדמי, מכסה מנוע קצר, זנב ארוך), ל-300C פרופורציות קלסיות של חרטום ארוך וזנב קצר. המנוע הוא ה-V8 Hemi החדש בנפח 5.7 ל', שהוצג לא מכבר בסדרות החדשות של הדודג' ראם. שם יש לו 345 כ^ס – כאן לא נמסר ההספק. המנוע משודך לתיבה אוטומטית 5 הילוכים ^אוטוסטיק^. למכונית מתלי עצמות-עצה כפולות מלפנים ורב-חיבורי מאחור; חישוקי ^20 נושאים צמיגים במידות של 245/45 מלפנים ו-275/40 מאחור. אין ספק שמדובר בצעד נועז עבור קרייזלר, סטייה דרמטית מהכיוון הנוכחי במכוניות הנוסעים.