סיאט, ששייכת למותגים הספורטיביים בקבוצת פולקסווגן, ממשיכה לנסות לשדרג את תדמיתה בהתאם. אחת הדרכים היא לעשות שרירים, תרתי משמע, בתערוכה הביתית בברצלונה שנפתחה בשבוע שעבר. אחרי שהציגה לנו את הלאון קופרה R המחוזקת הגיע הזמן למכונית קונספט שמרחיקה לכת קצת יותר: קופרה GT. הקופרה GT היא מכונית ספורט-קופה בגודל מלא המיועדת למירוצים, ואשר נראית כמו שמכונית ספורט קופה אמורה להראות – נמוכה , רחבה , חמוקיים מעוגלים, וכנף אחורית גדולה. מלפנים ישנו גריל סיאט אופייני ומוגדל כפי שהופיע ברודסטר התצוגה 'טנגו', והפנסים הקדמיים קורצים במידה מסויימת לאלו של הב.מ.וו Z4. ובניגוד לדגמי תצוגה רבים, סיאט טוענת שהדבר הזה גם נוסע. ועוד איך נוסע! מנוע 3 ליטרים V6 של אודי קיבל תגבור של צמד מגדשים שמביא אותו להספק עגול של 500 כ"ס. המנוע נשתל במרכז הרכב , שודך לגיר ידני 6 מהירויות ומניע – כראוי במכונית מסוג זה – את הגלגלים האחוריים. עם משקל של 1100 ק"ג בלבד מתקבל יחס הספק/משקל מצוין, כך שהמכונית מזנקת ל-100 ב-4.2 שניות בלבד; היא גם תגיע ל-295 קמ"ש. ובכדי לשמור על האחיזה ישנם חישוקי "18 הנעולים בצמיגים ברוחב 265 מלפנים ו-285 מאחור. לפני שאתם מפרסמים מודעת מכירה לאיביזה ספורט שלכם – תרגעו, ה-GT לא מתוכננת להגיע ליצור סדרתי כדגם חוקי לכביש אלא תיבנה לפי הזמנה לקבוצות מרוצים. אבל "זה לא בילתי אפשרי, אם ימצאו מספיק קונים עם מספיק כסף", אומר סטיב לואיס מבכירי סיאט. בינתיים, אם ועד שתגיע ליצור לכביש, יצא לנו לראות את הקופרה GT רק במרוצים ולחשוב עד כמה הלאון קופרה R הקרבית נראית פושרת לידה.