תערוכת ניו-יורק (1): טויוטה, ניסאן - אוטו

תערוכת ניו-יורק (1): טויוטה, ניסאן

פריוס חדשה, 350Z פתוחה, טיטאן דבל-קבינה, ועוד

תערוכת ניו-יורק, האחרונה בסבב הבלתי-פוסק של תערוכות בארה"ב, הביאה איתה שלל נאה של דגמים חדשים. בשבוע שעבר דיווחנו לכם על הסובארו באחה טורבו ועל הקרייזלר 300C. הפעם תורם של טויוטה וניסאן טויוטה פריוס: טויוטה היתה הראשונה שהוציאה לשוק מכונית-כלאיים סדרתית, והפריוס היתה לא רק הראשונה אלא גם היחידה הניתנת להגדרה כמשפחתית, עם 4 דלתות ומיועדת ל-5 נוסעים. עכשיו הוצגה פריוס חדשה לגמרי, המיועדת לצאת לשוק מאוחר יותר השנה כדגם 2004. המכונית החדשה גדולה משמעותית מקודמתה, עם בסיס גלגלים שהוארך ב-15 ס"מ תמימים ומגיע עתה ל-270 ס"מ; האורך הכללי לא גדל משמעותית והתצורה כעת מוגדרת כ-Liftback (כמו גרסת ה-5 דלתות של הקורולה הקודמת, למשל). הספק החלק החשמלי של יחידת ההנעה המשולבת הועלה מ-33 קילוואט (כ-45 כ"ס) ל-50 קילוואט (68 כ"ס); יחידת ההינע החדשה מכונה Hybrid Synergy Drive, עם שיפור ניכר בתפוקת המחולל החשמלי. התוצאה היא יכולת משופרת להשתמש בהנעה חשמלית, הן מבחינת טווח הנסיעה והן מבחינת הביצועים (התאוצה ל-60 מייל לשעה אורכת כעת כ-10.5 שניות, שיפור של 2 שניות לעומת הדגם היוצא). גם צריכת הדלק השתפרה משמעותית, ופליטת חומרים מזהמים קוצצה ב-30%. בנוסף לשינויים הטכניים, הפכה הפריוס למאובזרת ומפוארת הרבה יותר. לקסוס HPX: מכונית קונספט זו ממשיכה את מוטיב הקרוסאובר המאד-פופולרי, כולל דלתות Suicide אחוריות – ויותר מרמז למכונית המאד-דומה, ה-FX, שהציגה חטיבת אינפיניטי של ניסאן בתערוכת דטרויט. ה-HPX מבוססת על פלטפורמה קיימת (של הלקסוס GS), מצויידת ב-V8 בנפח 4.3 ל', מציעה מקום ל-6 נוסעים ב-3 שורות, ומאפשרת לשנות את גובה המרכב מעל הקרקע. ניסאן 350Z קבריולט: הקופה החדשה (והמצליחה) של ניסאן מקבלת גרסת רודסטר פתוחה. מדובר בקבריולט קלסית עם גג רך, המופעל חשמלית; ניסאן מצפה שהרודסטר תזכה לכ-20% ממכירות הדגם. המחיר הבסיסי בארה"ב: 34,000$. ניסאן טיטאן דבל-קבינה: הטנדר המגודל שנחשף בתערוכת דטרויט האחרונה בגרסת קבינה-וחצי הוצג בניו-יורק, כצפוי, בגרסת תא-כפול. ניסאן פאת'פיינדר ארמאדה: כפי שסיפרנו לכם לפני כחודשיים, הציגה ניסאן בניו-יורק את ה-SUV הגדול החדש שלה, הראשון בגודל מלא היוצא לשוק האמריקני (הפטרול המוכר לנו אינו משווק שם). הבהמה החדשה מציעה מקום ל-8 נוסעים ב-3 שורות, מונעת על-ידי אותו מנוע V8 בנפח 5.6 ל' (300 כ"ס) המניע את הטנדר 'טיטאן' (ראה למעלה) – ותאלץ להאבק על מקומה בשוק צפוף ואגרסיבי.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות