חברת בריסטול הבריטית היא מהיצרנים העצמאיים הבודדים ששמרו על אופיים, ייחודם, ובעיקר – על טוהר הדם האצילי הזורם בעורקיהם. בריסטול נולדה ב-1946 כחברת-בת של יצרנית המטוסים באותו שם. החברה מייצרת מכוניות מיושנות על-פי כל קנה מידה, אך המיוצרות בעבודת יד סופר-קפדנית ללא חסכון בפרט כלשהו. המחירים – והאיכות – הינם אסטרונומיים, כצפוי, אך זה לא מפריע לחברה הבריטית הזעירה להינות מחוג לקוחות נאמן ללא סייג, וממכירות עקביות של כמאה מכוניות בשנה פלוס-מינוס – במחירים של כ-150,000 ליש^ט, וללא רשת סוכנים כלשהי. הרכישות – והטיפולים – מתבצעים כולם במפעל. הדגם הנוכחי, בלנהיים 3, הינו קופה 4-מושבי בעל מנוע V8 בנפח 5.9 ל' (שמקורו בקרייזלר – וכן, עדיין עם שסתומים עיליים, שניים לכל צילינדר), עם 350 או 390 כ^ס (קיימת גרסת S ^חמה^), תיבה אוטומטית 4 הילוכים, והנעה אחורית כמובן. החברה ^אינה מטרידה עצמה באופנות חולפות של עולם הרכב^, ומייצרת מכוניות המתוכננות לאורך חיים מופלג של דורות רבים.
אבל התדמית הסופר-שמרנית של בריסטול עומדת להשתנות. בחודש מאי הקרוב יתחיל ייצור מכונית דור-חדש של בריסטול – והפעם מדובר על מכונית-על לכל דבר, שזכתה לכינוי Fighter – שם התואם, בין היתר, את המורשת האווירית של בריסטול. תמונות ראשונות ופרטים טכניים מלאים למדי נחשפו זה מכבר – על פיתוח המכונית הוכרז עוד ב-1999, וסקיצה פורסמה כבר ב-2001 יחד עם תיאור נרחב של המכונית; עכשיו, כפרומו ומתאבן למכונית החדשה, חשפה בריסטול את השילדה והמנוע של הדגם החדש. אלו הוצגו באולם התצוגה של החברה בקנזינגטון שבלונדון למשך שבוע בסוף מרץ, לטובת העיתונות הסקרנית.
הפייטרית תקבל מנוע V10 בנפח 8 ל' (לא קשה לנחש את המקור – כמה יצרנים מציעים מנועי בנזין V10 בנפח 8 ליטר?) עם הספק של 525 כ^ס, ותהיה מסוגלת להגיע למהירות מרבית של כ-340 קמ^ש! בניגוד לעבר תוצע גם תיבה ידנית בת 6 הילוכים, בנוסף לאוטומטית 4 הילוכים. לטובת משקל קל, גוף המכונית עשוי אלומיניום וממדיה החיצוניים לא יעלו משמעותית על אלו של פורשה 911 (בסיס גלגלים 2.75 מ', אורך כללי 4.42 מ'; המשקל המוצהר הוא 1,475 ק^ג).
בין המכונית החדשה לבין הדגם הנוכחי אין דבר משותף, למעט תצורת הקופה שתי-דלתות הבסיסית – אלא שהפעם מדובר בקופה דו-מושבית בלבד. שתי המכוניות אינן חולקות ביניהן ולו חלק אחד משותף. המנוע ותיבות ההילוכים הוכנו לפי דרישות מדוקדקות של החברה, ושאר המכונית פותח באופן עצמאי והינו חדש כולו.
העיצוב נותר שמרני למדי, כפי שניתן לראות בתמונות כאן. הדלתות הן מסוג כנפי-שחף, ובתכנון המכונית הושם דגש עיקרי על אוירודינמיות – מה שהביא למראה חלקלק ולא-בדיוק-מודרני. אבל מודרניות בעיצוב הינה הדבר האחרון שמטריד יצרן כמו בריסטול. יציבות במהירויות אולטרא-גבוהות היתה חשובה יותר. למרות שמודבר במכונית לנהג על פי הגדרת היצרן, המיועדת לספק שפע של הנאה מנהיגה (עם יחס הספק-משקל מרשים של 350 כ^ס לטון), הושם דגש על רמה גבוהה של פרקטיות: זו תהיה מכונית לשימוש יומיומי, כך בריסטול, ולא צעצוע. תא מטען גדול, צמיג רזרבי בגודל מלא, מרווח-גחון טוב וקוטר סיבוב קטן. המכונית תספק, כמצופה מבריסטול, נוחות נסיעה ברמה סופר-גבוהה, ועל רמת הפאר מיותר לפרט. פנים המכונית מיועד להתאים לנהגים במידות חריגות – עד גובה של כ-2 מ' (והחל מ-1.50 מ').
בכל מקרה אין ספק שהלוחמת החדשה של בריסטול תהיה מתקדמת, יקרה ואקסקלוסיבית עוד יותר מהדגם הנוכחי. תג המחיר ננקב עוד במועד ההכרזה הראשונית ב-99' ועומד על 205,000 ליש^ט בבריטניה; קצב הייצור הוגבל מראש ל-20 יחידות בשנה, וכל ייצור השנה הראשונה הוזמן בתוך שלושה חודשים מההכרזה על המכונית.
מוקדם יותר השנה הכריזה בריסטול על ייצור מוגבל, בהיקף של 12-15 יחידות, של דגם חדש-ישן, ^ספידסטר^ – רודסטר אשר יתבסס על אבטיפוס משנות ה-50 שמעולם לא הגיע לייצור, ואשר שוחזר לאחרונה על-ידי עובדי בריסטול.