פיז‘ו יורדים לפרטים - אוטו

פיז‘ו יורדים לפרטים

חצי שנה אחרי ההשקה בתערוכת פריס חושפת פיז‘ו פרטים מלאים על ה-206RC

לקח להם זמן, לפיז'ו. קודם כל לקח להם זמן לנצל את ההצלחות בזירת אליפות הראלי העולמית. רק בסוף השנה הקודמת הניבו התארים העולמיים ב-WRC את ה-RC – הגרסה החמה ביותר של ה-206 לכביש הציבורי. זו בהחלט לא היתה רפליקת-ראלי, שכן המפרט, ובעיקר המראה, היו צנועים מאד בהשוואה למפלצת רחבת-הכתפיים שהטילה את חתיתה על פורד, מיצובישי וסובארו במסלולי הראלי. לאחר שה-206RC הושקה בתערוכת פריז באוקטובר אשתקד, היה צורך בחצי שנה נוספת – ועכשיו, בשעה טובה, מפרסם היצרן פרטים מלאים אודות ההאצ'בק החמה החדשה. התקציר לפניכם. ובכן על המראה אין צורך לדבר יותר מדי: ה-RC נראית כמו 206 GTi שגרתית תפוחת-צמיגים. חישוקי "17 לבדם אינם מספיקים היום, וחדי-העין יבחינו בספוילר אחורי רחב, אגזוז כפול-קנה, פגושים ופסי-צד בצבע הגוף, שבכה קדמית שונה, כיסויי פנסים אחוריים שקופים וסמל אריה גדול עשוי מתכת. בפנים – דוושות ומוט-הילוכים בגימור אלומיניום, וגם עור וסיבי פחמן במינון צנוע. בהחלט לא הופעה צעקנית. המכניקה כוללת מנוע שני-ליטר, מבוסס על הסדרה המוכרת היטב משלל דגמי פיז'ו אחרים כולל ה-206 GTi, עם גל זיזים עילי כפול ו-16 שסתומים, אך בטיפול הולם הכולל בין היתר סעפת יניקה בעלת גיאומטריה משתנה, ותזמון שסתומי יניקה משתנה. התפוקה היא 180 כ"ס ב-7,000 סל"ד, כשהמומנט המרבי הוא 20.6 קג"מ ב-4,750 סל"ד. 80% מהמומנט המרבי מתקבל כבר ב-2,000 סל"ד. למנוע משודכת תיבה בת 5 הילוכים שנלקחה גם היא מה-206 GTi, כשהיחסים הפנימיים זהים למעט יחס ארוך יותר להילוך הראשון. הצמיגים הם 205/40 על חישוקי "17, כאמור, ברוחב "7. המשקל היבש הוא 1,100 ק"ג – צנוע בהחלט. הקפיצים במתלים (מקפרסון מלפנים, זרועות עוקבות עם מוטות פיתול מאחור) הוקשחו משמעותית לעומת אלו של ה-GTi (כמעט ב-40%!) וגם הבולמים עברו הקשחה בהתאם. המפרט כולל מערכת בקרת יציבות דינמית, ESP, זאת בנוסף למערכות ה-ABS והסיוע לבלימה המתבקשות, וגם מערכת ASR למניעת סחרור הגלגלים בהאצה. קיימת, תודה לאל, אפשרות ניתוק ה-ESP וה-ASR, יחד או כל מערכת בנפרד. ההגה נשאר הידראולי עם סיוע משתנה לפי הסל"ד. דווקא מפרט הבלמים קצת מאכזב: דיסקים מאווררים מלפנים אך רגילים מאחור, וכל הקליפרים הם בני בוכנה יחידה. גם הביצועים המוצהרים מעט מאכזבים לטעמנו: 0 ל-100 ב-7.4 שניות, ומהירות מרבית של 220 קמ"ש. החדשות הטובות הן שחברת לובינסקי מתכוונת להביא את ה-RC ארצה. ההשקה הרשמית לעיתונאים תערך במאי.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות