נא להכיר את ה"בירוסה" (Birusa), מכונית-הרעיון החדשה של ברטונה. כפי שפרסמנו לפני מספר שבועות, מדובר בקופה המבוססת על הב.מ.וו Z8. שמה של המכונית נגזר ממילת-התואר "בירוס", שפירושה – בדיאלקט-איטלקית מקומי של איזור פיימונטה – אדם מבריק ורב תושייה.
הבירוסה מציגה טכנולוגיות מתקדמות ועתידניות שפותו במשותף עם חברות מובילות בתחומן. אלו כוללות בקרה קולית לשליטה על חלק מהפונקציות; גג נפתח כפול העשוי זכוכית מחוסמת הנעלם יחד עם החלון האחורי לתוך חלקה האחורי של המכונית, והמצופה ציפוי סולרי מיוחד; מערכת שמע מתקדמת עם 11 רמקולים ו-2 יחידות בס תחת המושבים; פנסים ראשיים אדפטיביים ופנסי LED אחוריים; מערכת ראיית לילה אינפרא-אדום; והעיקר – ערכת שינוע אישית השוכנת בתא המטען! מדובר בלא אחר מה"סגוויי HT" (דהיינו Human Transporter) המהפכני, אשר יכול לשמש את בעלי המכונית לניוד באזורים אורבניים צפופים. לצורך אכסון הסגוויי הוארכה רצפת ה-Z8 בלמעלה מ-30 ס"מ, כך שבסיס הגלגלים עומד כעת על 2.85 מ‘. האורך הכללי, לעומת זאת, נותר כמו של המכונית המקורית – 4.40 מ‘. גם המנוע (5.0 ל‘ V8 עם 400 כ"ס) והתיבה הידנית בת 6 ההילוכים לא שונו. הצמיגים הם 255/35-20 מלפנים ו-275/35-20 מאחור.
המרכב בעל העיצוב הדרמטית עשוי בחלקו מסיבי-פחמן, כולל זוג דלתות-השחף. פנסי ה-LED האחוריים – מגמה אותה ניתן לראות במכוניות תצוגה אחרות בז‘נבה, כמו האודי נובולרי – מצטרפים להופעה הנקיה והאלגנטית.